תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

רוצה לדעת עד איזה גיל תחיה? שאל את החברים שלך

רוצה לדעת עד איזה גיל תחיה? שאל את החברים שלך

האם צפויים לך חיים ארוכים או קצרים? על פניו, אין לנו דרך לצפות את תוחלת החיים שלנו. עם זאת, מחקרים כבר זיהו את הקשר בין תכונות אישיות מסוימות לבין הסיכון לתמותה מוקדמת. בהתאם, נמצא כי שאלוני דיווח עצמי בהן הנבדק מתייחס לתכונות האישיות שלו, יכולות לנבא את הסיכון לתמותה.

מחקר שפורסם לאחרונה ב-Psychological Science הציג ממצא מעניין לפיו האופן בו אישיותם של אנשים מדורגת על ידי חבריהם מנבאת גם היא את תוחלת חייהם.

במחקר, שנערך באוניברסיטת וושינגטון, נותחו נתונים שנאספו במחקר אורך של 75 שנים בו השתתפו כ-600 נבדקים. הנתונים החלו להיאסף בשנים 1935-1938, בארה"ב, כאשר הנבדקים היו באמצע שנות ה-20 שלהם.

ממצאי המחקר העידו על כך שנבדקים גברים אשר דורגו על ידי חבריהם כפתוחים יותר ובעלי מודעות עצמית גבוהה יותר- חיו עד גיל מאוחר יותר. כמו כן, נשים אשר דורגו על ידי חברותיהן כיציבות רגשית ונעימות חיו גם הן עד גיל מאוחר יותר ביחס לנשים שדורגו על ידי חברותיהן כפחות נעימות ויציבות רגשית.

מעניין לציין כי הדירוג החברתי ניבא את אורך החיים באופן מדויק יותר ביחס לדירוג עצמי של נבדקים את תכונות אישיותם. החוקרים העריכו כי הסיבה לכך היא שחברים נוטים לדרג תכונות אישיות באופן מדויק יותר ביחס לאופן בו אנשים מדרגים את עצמם.

אנשי מקצוע בתחום

טיפול נפשי

עוד מאמרים שיעניינו אותך