תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

מה הקשר בין זיהום אוויר למוסר מלוכלך?

מה הקשר בין זיהום אוויר למוסר מלוכלך?

צוות בטיפולנט

כדי שנוכל להתקיים דרוש לנו חמצן. בתהליך הנשימה אנו שואפים אוויר מהסביבה, ומערכת הנשימה דואגת להפרדה בין החמצן לבין חומרים אחרים שמצויים באוויר, לחמצון של הדם, ולפליטה של מה שאינו נדרש (למשל פחמן דו-חמצני וחנקן). ככל שהאוויר שאנו נושמים הוא ברמת זיהום גבוהה יותר, אנו חשופים למחוללי מחלות, ועלולים להיות בסכנה להתפתחות של בעיות רפואיות שונות. מעבר לסכנות הבריאותיות המוכרות,  האם האוויר שאנו נושמים יכול להשפיע עלינו גם מבחינה פסיכולוגית ומוסרית? ממחקר חדש עולה ש...כן!

במחקר שתוצאותיו פורסמו ב-2018, וכלל ניתוח של 9360 ערים בארה"ב לאורך 9 שנים, נמצא כי זיהום אוויר ניבא סוגים מסויימים של פשיעה, ללא קשר לזהות האוכלוסייה, מצב סוציו-אקונומי, מידת אכיפת החוק ועוד. כדי להבין את הקשר בין זיהום האוויר לפשע, נערכה סדרת ניסויים נוספים, שכללה משתתפים אמריקאיים והודיים. נמצא שכשמשתתפים נתבקשו לדמיין מגורים במקום עם רמת זיהום גבוהה ונשימה של אוויר מזוהם, הם נטו יותר לבטא חרדה, ולרמות במבחן שנערך במעבדה.

ממצאים אלו מצטרפים לשורת מחקרים בתחום של תודעה נטועת-גוף, ומאפשרים להתבונן על ההשפעות האפשריות של הסביבה הפיזית שלנו על הבריאות הפסיכולוגית שלנו, ומדגימים את הקשר בין הגוף, הנפש והמוסר. 

Lu, J. G., Lee, J. J., Gino, F., & Galinsky, A. D. (2018). Polluted morality: Air pollution predicts criminal activity and unethical behavior. Psychological science, 29(3), 340-355.‏

תחומי מומחיות:
אימון לבריאות ,חרדה

עוד מאמרים שיעניינו אותך