תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

חושבים להפחית את צריכת הקפה שלכם? המאמר הזה ישנה את דעתכם

חושבים להפחית את צריכת הקפה שלכם? המאמר הזה ישנה את דעתכם

צוות בטיפולנט

מנסה להפחית את צריכת הקפה שלך? לא בטוח שכדאי.

מחקר מצא כי נשים מבוגרות ששותות יותר קפה מהממוצע הינן בעלות סיכוי מופחת לפתח דמנציה (ירידה משמעותית בתפקוד הקוגניטיבי המתרחשת לרוב במהלך תקופת הזקנה).

במחקר השתתפו 6,467 נשים בגילאי 65 ומעלה, הנשים התבקשו לדווח על כמות צריכת הקפאין ונערכה להן הערכה קוגנטיבית שנתית במשך 10 השנים הבאות.

ממצאי המחקר הראו כי נשים שצרכו יותר קפה היו בעלות סיכוי נמוך יותר לפתח דמנציה או פגיעה קוגניטיבית, לעומת אלו ששתו פחות מהרמה החציונית. במחקר, נשים בעלות סיכוי נמוך לפתח דמנציה שתו בממוצע 261 מ"ג של קפאין ליום, השווים לבין 2-3 כוסות קפה. חשוב להדגיש כי התוצאות מצביעות על כך שכדאי לשתות בין 2 ל-3 כוסות קפה ביום ולא יותר מכך.

יש לציין כי מתוצאות המחקר לא ניתן בוודאות לקבוע כי שתיית קפה מפחיתה את הסיכוי לדמנציה, וכי יתכן שסיבות אחרות גרמו לממצא זה, כך למשל - מחקרים שונים מצאו כי אנשים שנוטים לעבוד יותר שנים, לאמן את מוחם בחשיבה מאומצת ולעשות יותר ספורט סובלים פחות מדמנציה. יתכן שאנשים כאלו נוטים לשתות יותר קפה ולכן הקפה הוא לא הסיבה להפחתה בדימנציה אלא רק סממן של ההתנהלות הפעילה של אנשים שנמצאים בסיכון נמוך לדמנציה. 

למרות הסייגים, החוקרים מציעים שאם אתן מעוניינות למנוע ירידה בתפקוד הקוגניטיבי, כדאי שתתחילו לשתות 2-3 כוסות קפה ביום, כבר עכשיו.

מקורות

Driscoll, Ira, et al. (2016). Relationships Between Caffeine Intake and Risk for Probable Dementia or Global Cognitive Impairment: The Women’s Health Initiative Memory Study. The Journals of Gerontology Series A: Biological Sciences and Medical Sciences, glw078

עוד מאמרים שיעניינו אותך