תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

טיפול מתוך שינה בפחדים?

טיפול מתוך שינה בפחדים?

צוות בטיפולנט

מי מאתנו שסובל מפחדים וחרדות, בוודאי יודע כי אין "פתרון קסם" להתמודדות איתן: התגברות על בעיות חרדה ועל פחדים כרוניים מצריכה מאמץ רב וברבים מהמקרים גם סיוע מקצועי. עם זאת, מחקר חדש שנערך בארה"ב מציע כיוון טיפולי מעניין על רקע מחקר בו נמצא כי ניתן לטפל בפחדים מתוך שינה- ללא כל מאמץ והתערבות אקטיבית של האדם הישן. במחקר, הראו לנבדקים שתי תמונות שונות של פנים, כאשר הצגת כל תמונה לוותה בשוק חשמלי קל. כמו כן, עם הצגת כל אחת מתמונות הפנים הנבדקים נחשפו לריחות שונים, כך שהנבדקים הותנו לקשר בין ריח מסוים לבין פחד. לאחר מכן, בעת שנתם של הנבדקים, החוקרים חשפו אותם לאחד מהריחות שקושרו לפחד מהשוק לאורך זמן.

לאחר שהנבדקים התעוררו, החוקרים הציגו בפניהם שוב את שתי תמונות הפנים ובחנו את רמות הפחד שהנבדקים הפגינו. הממצאים הצביעו על כך שהנבדקים חוו פחות פחד כאשר ראו את תמונת הפנים אשר קושרה לריח אליו נחשפו מתוך שינה ביחס לתמונת הפנים אשר קושרה לריח אליו לא נחשפו מתוך שינה.

כלומר, החוקרים זיהו כי חשיפה מתוך שינה לגירוי מעורר הפחד הביאה לירידה ברמות הפחד. ממצא זה מעורר תקווה לגבי האפשרות לפתח שיטת חשיפה מתוך שינה לגורמי פחד, ובכך להקל על הטיפול בפוביות- הפרעות חרדה המתבטאות בפחד מוגזם ובלתי רציונלי מאובייקטים מסוימים.

אנשי מקצוע בתחום

הפרעות שינה

עוד מאמרים שיעניינו אותך