תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

איך נזהה אלימות בתוך המשפחה?

צוות בטיפולנט

אלימות במשפחה הינה תופעה חוזרת ונשנית בה בן משפחה פוגע פיזית, מילולית, מינית, כלכלית או רגשית בתוך היחסים במשפחה. אלימות זו מתקיימת במערכות יחסים קרובות ומשמעותיות, כמו הורה או בן או בת זוג או, בדרך כלל במצב בו קורבן הפגיעה תלוי בתוקף בסיפוק צרכים רגשיים ופיזים.

משום שהאלימות מתרחשת בתוך מערכות היחסים האינטימיות ביותר, היא משפיעה הן על עוצמת ועומק הפגיעה הנפשית והן על היכולת לזהות שמדובר במערכת יחסים שאינה תקינה ולפנות לסיוע. ישנה חשיבות מוגברת לאיתור ולטיפול במקרים של אלימות משפחה, שכן מעבר לפגיעה הקשה בגוף ובנפש, מקרים אלו עלולים להסתיים באופן טרגי.

קראו עוד על טיפול בנפגעי\ות אלימות ומצאו מטפלים\ות שנבדקו על ידי צוות ״בטיפולנט״.

קורבן האלימות או סביבתו עשויים להתקשות בזיהוי קיומה של מערכת יחסים אלימה. לשם כך, משרד הרווחה והביטחון החברתי הנגיש לציבור שאלון אנונימי לזיהוי מצבי סיכון. שאלון זה נכתב על ידי מומחים לטיפול על מנת לזהות מצב של אלימות במשפחה של המשיב או של קרוב החושש שמה אחר נמצא במערכת יחסים כזו. השאלון מסייע גם בהערכת מצב סיכון והמלצות לפעולה. 

שאלון אנונימי לזיהוי מצבי סיכון

לא כל אלימות במשפחה משמעותה הרמת יד, לעיתים מדובר במצבים מתעתעים וסמויים יותר המצריכים חשיבה והתבוננות. לפניכם\ן מאמרים העשויים לסייע בזיהוי האלימות. 

יש לך שאלה? ניתן לפנות אלינו בפורום פסיכולוגיה ולקבל הכוונה מקצועית מפסיכולוגית מומחית. שאל\י שאלה בפורום פסיכולוגיה. הפורום אינו נותן מענה במצבי חירום, לשם כך יש לפנות לקווי הסיוע המיועדים לנפגעי ונפגעות אלימות במשפחה. 

עדכון אחרון: 1.2023 - אם מצאת מידע שאינו עדכני או חסר, ניתן לפנות אלינו במייל

תחומי מומחיות:
טיפול בנפגעי אלימות

אנשי מקצוע בתחום

טיפול בנפגעי אלימות

עוד מאמרים שיעניינו אותך