תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

איך תוכלו לשפר את האווירה במשרד?

איך תוכלו לשפר את האווירה במשרד?

צוות בטיפולנט

אתם מגיעים בבוקר למשרד והמחשב שלכם לא עובד. אתם מתקשרים לתמיכה ומחכים כמה דקות על הקו, כאשר נציגת המחשוב עונה היא נוזפת בכם ואומרת שכנראה שלא כיביתם את המחשב כשיצאתם מהמשרד אתמול בערב. היא ממשיכה ואומרת שהיא לא מוכנה יותר לעבוד ככה ושאם אתם לא יודעים להדליק ולכבות את המחשב כנראה שהגיע הזמן שתחפשו עבודה חדשה. היא מנתקת את השיחה. אתם יושבים חסרי אונים ותוהים מה לעשות, כאשר העוזר שלכם מגיע למשרד וניגש אליכם. הוא מבקש לדעת באיזו משימה עליו להתחיל את היום. אתם עונים לו בהתנשאות ובקוצר רוח, ואומרים לו שהגיע הזמן שהוא ידע לעשות את העבודה שלו.

מתברר שמקרים בהם מתנהגים אלינו בגסות ואז אנו מתנהגים בגסות לאחרים הנם נפוצים יותר ממה שהיינו רוצים לחשוב. כך, מחקר חדש שהתפרסם בנובמבר האחרון מצא כי גסות רוח במקום העבודה עלולה להיות מדבקת ולהוביל להתדרדרות להתנהגויות לא נעימות נוספות כגון התנשאות וסרקזם.

החוקרים מצאו כי התנהגות גסת רוח לנבדקים בתחילת היום הובילה לעלייה בעייפות המנטלית ולירידה ביכולת השליטה העצמית. כמו כן, התנהגות חצופה שהופנתה כלפי הנבדקים בתחילת יום העבודה גרמה לנבדקים להתנהג בגסות רוח לאנשים סביבם באותו היום.

אנשי מקצוע בתחום ייעוץ ארגוני   מאמרים מומלצים בתחום ייעוץ ארגוני

התדרדרות להתנהגויות לא מתורבתות נמצאה לעיתים קרובות יותר במשרדים בהם סביבת העבודה מוגדרת כמקום בו העובדים עושים מה שטוב להם וזאת בניגוד למקומות עבודה בהם העובדים מתמקדים במה שטוב לארגון.

אם כן, מהמחקר עולה שאקט אחד של גסות רוח יכול ליצור תגובת שרשרת של התנהגויות לא נעימות במשרד. בנוסף, נראה כי ישנה חשיבות לסוג סביבת העבודה.

אז מה אפשר לעשות? ברמה הניהולית, אפשר לעודד את העובדים להבין את חשיבות העבודה המשותפת בארגון ולעזור להם לדעת שהם עובדים יחד לעבר מטרה משותפת. ברמה האישית, כל עובד יכול לגרום לשינוי הדפוס על ידי הבנה שהתנהגות גסה יוצרת השלכות גדולות ורחבות ולהפסיק את מהלכה על ידי אקט של נחמדות.

אז אם התנהגו אליכם בגסות רוח היום, עצרו רגע ונסו לשבור את מעגל החוצפה – מעשה אחד של נחמדות יכול לשנות עבורכם ועבור הסובבים אתכם את היום.

מקור:

Rosen, C. C., Koopman, J., Gabriel, A. S., & Johnson, R. E. (2016). Who strikes back? A daily investigation of when and why incivility begets incivility.‏

אנשי מקצוע בתחום

ייעוץ ארגוני

עוד מאמרים שיעניינו אותך