תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

יש למי לפנות: עזרה נפשית ראשונית ומיידית

צוות בטיפולנט

עמוד זה מתייחס למענים נפשיים בשגרה. לחצו כאן למעבר לעמוד מענים בזמן מלחמת 'חרבות ברזל'

כל אחד מאיתנו עשוי להזדקק לתמיכה נפשית בתקופות שונות לאורך החיים. חשוב שלא להישאר לבד עם מצוקה רגשית כיוון שלאורך זמן הדבר עשוי לגבות מכם מחיר כבד. על מנת שתוכלו לדעת לאן ניתן לפנות כאשר אתם חווים מצוקה, או לאן להפנות מטופלים אשר צריכים מענה מוגבר, ריכזנו עבורכם כאן מוקדים שונים אשר נותנים מענה נפשי ראשוני ללא עלות.

במצבים מסוימים, מומלץ לפנות לקווי חירום המתמחים בנושא הפנייה:

לקווי חירום במצבים של אלימות במשפחה >>

לקווי חירום במצבים של פגיעה מינית >>

לקווי חירום למתמודדים עם התמכרויות >> 

למידע שימושי מתעדכן במצבי חירום >>

לכל מקרה של סכנה מיידית – יש לפנות ל100 (משטרה) או ל-101 (מגן דוד אדום).

קווי תמיכה, פורומים וצ׳אטים לעזרה ראשונה נפשית 

עמותת ער"ן - עזרה נפשית ראשונה

עמותת ער"ן מעניקה שירות של עזרה ראשונה נפשית מצילה חיים, הניתן על ידי מתנדבים שעבדו הכשרה ייעודית. 

שלוחה 

שעות פעילות: בטלפון 7\24, בוואטסאפ וב-SMS כל ימות השבוע: 24:00-08:00, במייל מענה תוך 48 שעות.

שפות: עברית, ערבית (שלוחה 2) , אנגלית (שלוחה 10) , רוסית (שלוחה 3).

אוכלוסיות: כולם. חיילים ומשפחותיהם (שלוחה 5), ניצולי שואה (שלוחה 4).

1201

פורום בטיפולנט

צוות הפורום כולל פסיכולוגיות קליניות מומחיות המסייעות ומכווינות בהתמודדויות ראשוניות עם נושאים הנוגעים לבחירת הייעוץ והטיפול הנפשי אשר יסייעו לכם. המענה אינו חירומי

להתייעצות בפורום בטיפולנט >>

סה״ר - סיוע והקשבה באינטרנט

עמותת סה"ר פועלת במטרה להציל חיים ולהעניק סיוע נפשי מיידי, נגיש ואנונימי באמצעות האינטרנט לאנשים החווים מצוקה נפשית ומצבי אובדנות.

שעות פעילות: הצ׳אט פתוח א׳-ה׳ 16:00-24:00, שבת 18:00-24:00.

עלם - עמותה לנוער במצבי סיכון

העמותה מפעילה ערוצי תמיכה לנוער בדיגיטל.

שעות פעילות: בצ׳אט ובוואטסאפ בימי א'-ה' בשעות 20:00-24:00; ברשתות החברתיות: ימים א'-ה' בשעות 9:00-21:00; באימייל מענה עד 24 שעות.


רשויות מקומיות

במרבית הרשויות המקומיות יש קו חם בשירות הפסיכולוגי-חינוכי, פקידי סעד תורנים או כוננים במוקדים העירוניים. מתאים במיוחד במקרים המצריכים התערבויות של הרשויות, כמו קטינים או חסרי ישע.  

שעות פעילות: משתנה בין רשויות שונות. 

106

נט״ל - נפגעי טראומה על רקע לאומי

קו הסיוע של נט"ל עומד באופן בלעדי לרשות נפגעי טראומה על רקע מלחמה וטרור. בזמני מלחמה והתחממות ביטחונית, המוקד פועל במתכונת מוגברת. 
שעות פעילות: קו תמיכה – א'-ה': 24 שעות ביממה, יום ו': עד 14:00, שבת: החל מ19:30. 

1-800-363-363

״קו הקשב״ - תמיכה לקהילה הלהט״בית

הקו פועל תחת האחריות המקצועית של הקליניקה הלהט"בית לטיפול וייעוץ של האגודה למען להט״ב בישראל.

שעות פעילות: הקו פועל בימים א'-ה' ומוצ"ש בשעות 19:30-22:30.

2982*

מרכזי יה״ל - ייעוץ והכוונה לבני משפחה

קו סיוע ומרכזים ברחבי הארץ לבני משפחה של אדם המתמודד עם מחלה או הפרעה נפשית. מעניקים ליווי, תמיכה, סיוע ומתן מידע על מיצוי זכויות. במימון ופיקוח משרד הבריאות. 

שעות פעילות: בימי א׳-ה׳, בין השעות 18:00-22:00.

03-9559569

מרכז ״משאבים״ בשיתוף ״משרד העלייה והקליטה״

מרכז לטיפול בלחץ, חרדה וטראומה, ברשותו של פרופ' מולי להד, מפעילים קו תמיכה ב-5 שפות. 

שעות פעילות: בימי א׳-ה׳, בין השעות 16:00-21:00.

רוסית: 04-7702648
צרפתית: 04-7702650
אנגלית: 04-7702651
ספרדית: 04-7702649
אמהרית: 04-8258081

״קו הקשב״ - תמיכה לקהילה הלהט״בית

קו תמיכה ייעודית עבור הקהילה הלהט"בית הפועל תחת האחריות המקצועית של האגודה למען להט״ב בישראל.

שעות פעילות: הקו פועל בימים א'-ה' ומוצ"ש בשעות 19:30-22:30.

2982*

מוקד ״השיבם״ -  עמותת ״הביננו״

המוקד מציעה עזרה ראשונה נפשית ביידיש, עברית ואנגלית באמצעות קו חם וצ׳אט באתר העמותה. 

שעות פעילות: 24 שעות ביממה 

3251*

עמותת עזר מציון - "ידידי נפש"

במסגרת פרויקט "ידידי נפש", עמותת עזר מציון מפעילה קו תמיכה וייעוץ טלפוני לאנשים המצויים במצוקה.

שעות פעילות: בימים א' – ה', בין השעות: בוקר: 10:00 – 13:00 ערב: 19:00 – 22:00. 

1-800-30-30-12

מרכז אלה - התמודדות עם כאב נפשי, משברי חיים, טראומה, אבדן ושכול

מרכז אלה מפעיל קו חם המספק מענה ועזרה ראשונית נפשית באנגלית, הולדית וערבית. 

שעות פעילות: ימים א'-ה' בין השעות 12:00-20:00 

03-6910921

אגודת יד ביד

אגודת יד ביד מפעילה את מוקד אוזן קשבת – קו חירום המעניק משנת 1982 תמיכה טלפונית ועזרה באופן אנונימי לכל אדם הנמצא במצוקה. המענה ניתן על ידי מתנדבים שהם אנשי מקצוע מתחומי הפסיכולוגיה, העבודה הסוציאלית, החינוך והסיעוד.

שעות פעילות: כל ימות השבוע בין השעות: 10:00-22:00. 

03-6203141

קופות החולים

המענה הטלפוני של קופות החולים אינו מיועד לחירום, אך הוא כולל 3 שיחות טלפוניות עם מטפל מוסמך מטעם הקופה בתיאום מראש. שירות זה החל לפעול עם הגל הראשון של הקורונה, המשיך במלחמת חרבות ברזל, וכיום במרבית מהקופות מוגדר לכל צורך. יש להתקשר לשירות הלקוחות בימי חול ולקבוע את סדרת הפגישות. 

מכבי: 3028*
כללית: 2708*
מאוחדת (שלוחה 8): 3833*
לאומית: 507*
עדכון אחרון: 1.2024 אם מצאת מידע שאינו עדכני או חסר, ניתן לפנות אלינו במייל

תחומי מומחיות:
טיפול פסיכולוגי

אנשי מקצוע בתחום

טיפול פסיכולוגי

עוד מאמרים שיעניינו אותך