תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

בריונות בילדות, דיכאון בגיל ההתבגרות

בריונות בילדות, דיכאון בגיל ההתבגרות

צוות בטיפולנט

הילד שלך שוב חוזר מבית הספר עם חולצה קרועה ובלי העיפרון הצבעוני החדש, ובבכי קורע לב מספר לך שהילד מכיתה ב'2 שוב הציק לו בהפסקה. האם חוויה זו תשפיע על ילדך בבגרותו? ומה יקרה לאותו "בריון" מכיתה ב'2?

כ-20-30% מהילדים בגיל שמונה מדווחים על כך שלקחו חלק ב"התנהגות בריונית" (אלימות, איומים, הפחדות) כתוקפים או כקורבנות של התנהגות זו. מחקר שנערך לאחרונה ניסה לבחון האם קיים קשר בין לקיחת חלק בהתנהגות בריונית לבין דיכאון והתנהגות אובדנית בגיל שמונה עשרה:

החדשות הטובות הן שלא נמצא קשר בין היותו של הילד קורבן להתנהגות בריונית בגיל שמונה לבין דיכאון או התנהגות אובדנית בגיל שמונה עשרה. כמו כן, נמצא כי ילדים אשר התנהגו בצורה בריונית מדי פעם או לעיתים רחוקות בגיל שמונה לא היו פגיעים יותר לדיכאון מילדים אחרים. יחד עם זאת, ילדים אשר נטו להתנהג בצורה בריונית באופן קבוע היו פגיעים יותר להתפתחותו של דיכאון בגיל שמונה עשרה. כמו כן, כאשר ילדים אלו סבלו מסימפטומים דכאוניים בילדותם, גבר הסיכון שייטו גם להתנהגות אובדנית.

ממצאים אלו תואמים מחקרים קודמים אשר הצביעו על הקשר בין התנהגות בריונית בילדות לבין הפרעות פסיכיאטריות וקשיי הסתגלות בבגרות.

מקורות

Childhood bullying as a risk for later depression and suicidal ideation among Finnish males, Klomek , Sourander, Kumpulainen ,Piha, Tamminen, Moilanen , Gould, Journal of Affective Disorders vol: 109 (1-2) 2008 p:47-55

תחומי מומחיות:
דיכאון ,הדרכת הורים

אנשי מקצוע בתחום

הדרכת הורים

עוד מאמרים שיעניינו אותך