תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אנונימי ב - 02/02/2024 01:38:41

    אני בן 21.5 ולהערכתי עד כה עברתי דרך חיים מורכבת למדי. אני נוטה להגדיר את עצמי כאדם הסובל מרמות גבוהות של חרדה. יש לי תחושה תמידית של אי שקט, קושי לחיות בהווה ונטייה להרגיש טרוד, דואג ולחוץ.

    יש לי נטייה חזקה לנתח אנשים באופן מוגזם בעת שיחה או צפייה בהם. אני חש שזה חזק ממני, כאילו איני יכול להיות קשוב לתוכן השיחה ב100% ונמצא באינטרוספקציה וניתוח חברתי תמידיים בנוסף לטורדניות המשתנה. אני נוטה להשתמש במנגנונים של רציונליזציה, אינטלקטואליזציה ולעיתים גם השלכה.

    אירוע כלשהו בחיי גרם לי להבין שהחוויות והתחושות שאני חש שונות מהמקובל בגילי. גילוי זה הוביל אותי לנסות ולחקור את עצמי, אך עדיין מצאתי רק הסברים זמניים לקשיים שאני חווה.

    ניסיתי טיפולים אלטרנטיביים רבים כדי להקל על סימפטומים, אך אינני בטוח ביעילותם. כאדם רציונלי, קשה לי למצוא נחמה באמונות מופשטות.
    פילוסופיות אקזיסטנציאליסטיות פיתחו אצלי חרדה קיומית שעברה עם הזמן. ניסיתי /מנסה סטואיציזם כדרך חיים, מסע ארוך ומפרך. כנראה שאני גרוע בו.

    יש לי יחסים מורכבים עם הוריי בשל הבדלי תפיסות, מה שגורם לי לתחושת ניתוק מסוימת. אני שואף לחיים פשוטים יותר, אך החרדה הכרונית שלי מהווה מכשול. אני עומד לפני פגישה עם פסיכיאטר ומשער שייתכן שאובחן עם הפרעת חרדה כללית, בנוסף להפרעת קשב וריכוז שאובחנה אצלי בעבר.

    בסך הכל אני שואף לשיפור איכות שנתי ויכולת תפקוד יומיומי ללא הפרעה קשה של חרדה ולחץ. אני מקווה למצוא דרכי התמודדות מתאימות שיאפשרו לי חיים פשוטים ומאושרים יותר.

    יש לי גם קושי באותנטיות עם אחרים ונטייה להציג עצמי באופן שאינו מדויק. אני מודע לכך שההערכה העצמית שלי עשויה להיות מוטה.

    אני מניח שאזדקק לטיפול תרופתי ופסיכולוגי. הייתי שמח לקבל משוב מקצועי על מצבי ודרכי התמודדות אפשריות, תוך מודעות למידע החלקי שיכולתי לספק כאן. אני מחפש אור קטן של תקווה שהמצב שלי פתיר אני סובל

    תשובה: יעוץ/משוב
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 05/02/2024 11:52:35

    שלום לך.


    מתח, חרדה וכד' הם במרבית המקרים סימפטומים, או "קצה קרחון", אשר מעידים על היבטים נפשיים מורכבים וברובם לא מודעים. לכן, אני חושבת שלא כדאי לחפש אחר "משוב מקצועי" ודרכי התמודדות גנריות אלא להיפך: לפנות לטיפול פסיכולוגי בגישה פסיכודינמית ולבחון באופן אישי ומעמיק מה משמעותם של החרדות, החשיבה הרבה והתחושות שאתה חווה. מתוך ההתבוננות האישית, לא רק שמתבססות דרכי התמודדות טובות יותר עם סוגיות ספציפיות, אלא שגם מתרחבים ההבנה העצמית והחופש לפעול, להתנהל ולהתנסות במגוון דרכים החורגו מהנטיות האוטומטיות. 


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
טל יהודה

טל יהודה

רעננה