תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י ליאורה ב - 31/03/2017 13:35:19

    אני בזוגיות 7 חודשים עם בחור שיש לו הפרעות חרדה ומטופל בציפרלקס.
    לא מזמן חגגנו חצי שנה ביחד וזו הפעם הראשונה שהיינו 48 שעות ביחד (סוף שבוע בצימר) וזה היה המבחן עבורי של לדעת האם אני מצליחה להיות בסביבתו זמן ארוך וחשבתי שאם זה יעבור בהצלחה אני אהיה יותר רגועה אבל לא.
    בזמן האחרון התחלתי להרגיש שזה עלול להיות מאוד קשה, הבחנתי בפסימיות יתר, דימוי עצמי נמוך ובפסילת החיובי.

    אני מרגישה שאני איכשהו יכולה לחיות עם זה אבל שני דברים מפריעים לי בכל זאת:
    1. אני לא יודעת למה זה עוד עלול לגרום בהמשך, למשל זמנים בהם הכדור לא יצליח להשפיע ויתחילו התקפי דיכאון שאני לא אדע להתמודד איתם.
    2.מפריע לי שאני לא מכירה אותו ללא הכדור ואולי ביום שהוא יפסיק לקחת אותו (יש תכנון כזה) אני עלולה להיחשף לאישיות האמיתית שלו ואגלה שקצת קשה לי לחיות איתה.

    מה אתם חושבים? איך מחזיקים קשר שבו אחד הצדדים סובל מזה?

    תודה.

    תשובה: זוגיות עם הפרעות חרדה ודיכאון
    נכתב ע"י סיון סובול ב - 04/04/2017 16:15:58

    שלום ליאורה,

    אני מבינה את החשש הקיים, אך הייתי גם מתייחסת אליו בקונטקס רחב הקשור בכלל לחשש מכניסה לקשר זוגי מחייב. בתהליך שכזה, אנו תמיד לוקחים סיכון שנחשף לצדדים נוספים של בן הזוג שפחות נאהב, או שלאורך זמן פתאום נגלה שהזוגיות אינה מתאימה לנו. הדבר עשוי לקרות עם כל אחד, ולא רק עם מישהו שמטופל תרופתית בחרדות או דיכאון. פעמים רבות, הדרך להתמודד עם החששות היא לנסות ולתת צ'אנס, ולראות מה קורה. בתחילת קשר פעמים רבות אין לנו וודאות לגבי מה יהיה בהמשך, ואין לנו אלא לשאת את אי הידיעה לגבי העתיד.לגבי הטיפול התרופתי, אנשים רבים מטופלים בתרופות נגד דיכאון. התרופות אינן משנות את האישיות, אלא מסייעות לאדם לייצב את מצב רוחו. אנשים רבים מפסיקים טיפול תרופתי, ויכולים לחזור אליו לפי הצורך (בדומה לתרופות אחרות שאדם לוקח כשהוא צריך, או מפסיק כשמצבו משתפר). איני יודעת עד כמה בן זוגך סובל מדיכאונות ומה עוצמתם, אך שוב, אלו דברים שלא תמיד יש דרך לדעת אותם מראש. ייתכן והוא יעבור משבר, ויטפל בעצמו ויחזור לאחריו לשגרה. באופן דומה, משברים ותקופות קשות יכולות לקרות לכל אחד. לכן המלצתי אליך היא לבחון את הקשר לפי מה שקורה בו כעת ולפי תחושותיך בתוך מערכת היחסים. במידה ותבחרי להמשיך, דעי שמשברים שונים עשויים להתרחש, ותמיד תוכלו לפנות לאנשי מקצוע על מנת לקבל עזרה.

    שיהיה בהצלחה,
    סיון

אנשי מקצוע ומכונים

עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו