תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י רונית ב - 12/02/2017 20:39:41

    שלום רב!
    אני עובדת השנה מול אישה שהיא האחראית. שמתי לב לדפוס חוזר של כמה ימים של נחמדות יתר עד חנופה ואז פתאום ללא סיבה נראית לעיין, תוקפנות,עוקצנות משפילה כמו:"מתעקם לי הפרצוף מרוב שאני מסבירה לך",עויינות. בדרך כלל אני נאלמת דום כשזה קורה. לאחר עיבוד ותחושות השפלה,אני אוזרת אומץ ואומרת לה שזה היה פוגע ולא מקובל ואז שוב חנופה וכו'. נראה לי שזה שאני נחמדה אליה בתקופות הטובות, לא מסייע. אנ לא יודעת איך נכון להתנהל מולה?להיות יותר קשה?להציב יותר גבולות?היא לא הבוסית שמשלמת שכרי אך היא מובילה הצוות.ויש לה מעמד. אני חווה תחושות של בלבול ויאוש נוכח הדרישות ההפוכות,לעיתים דרישה שאשקיע והערכה לכך ולעיתים דרישה שארפה ואשחרר.
    איך מתנהלים מול אדם לא יציב באופיו? יש גם התקפי קנאה כלפיי.למשל אם מישהי תבוא לומר לי משהו, היא יכולה להתפרץ ולומר: אה, אליה את באה, ממני את פוחדת? יש אמירות של: לך יש חברות, לי אין. יש קטע של שליטה מתמדת. אמירות כגון: הינה חברה שלך, את כולה ללכת לאכול איתה... פניות לחברות שלי..
    מה ניתן לעשות אם בכלל?
    תודה.

    תשובה: תחושת בלבול
    נכתב ע"י סיון סובול ב - 14/02/2017 19:47:52

    שלום רונית,

    אכן נשמע שאת חווה הרבה בלבול ותחושות מאוד לא נעימות במקום העבודה מול האחראית. התמודדויות במקום עבודה יכולות לנוע על רצף החל מקושי להסתדר עם האחראי סבב נושאים שונים אך במסגרת יחסים לגיטימיים ומכבדים ועד לחוויות של השפלה והתעמרות בעבודה, ולכן כדאי להבין יותר על איזה מקום ברצף את נמצאת ועם מה את מתמודדת. מבלי להכיר את המקרה ואותך לעומק, נשמע שיש אמירות כלפיך שהן אינן מקובלות ואינן ראויות וחשוב שתעמדי על כך שתקבלי יחס ראוי ושמירה על סביבת עבודה מכבדת.טווח התגובות האפשרויות רחב: שימור המצב הקיים תוך ספיגה של התחושות הקשות; ניסיון לצנן את היחסים ולשמור על עמדה קורקטית, מקצועית והשמת גבולות איתנה למול האחראית; להתייעץ עם גורמים נוספים בתוך מקום העבודה, תוך בדיקה האם את היחידה שסובלת; תלונה לדרגה בכירה יותר; בקשה לעבור לאחראית אחרת; איום בפיטורים וכו'. תוכלי לבחור את האופן שבו נכון לך להתמודד, מתוך היכרותך את עצמך ואת מקום העבודה. במידה ותרגישי שאת במצוקה וזקוקה להתייעצות מעמיקה יותר, תוכלי לפנות לטיפול. במידה ואת חושדת שמה שקורה לך זו התעמרות במקום העבודה, תוכלי לפנות לייעוץ בנושא זה http://www.workrights.co.il/%D7%94%D7%AA%D7%A2%D7%9E%D7%A8%D7%95%D7%AA.

    שיהיה בהצלחה,
    סיון

אנשי מקצוע ומכונים

איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו