תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י בת 25 ב - 16/04/2024 10:50:59

    אני מסיימת תואר ראשון בביולוגיה ופסיכולוגיה ואני לא בטוחה מה אני רוצה לעשות. אני מרגישה שיש שתי אופציות שקשורות בטיפול באנשים פסיכולוגיה קלינית או לנסות להתקבל ללימודי רפואה (4 שנתי) אבל מפחדת שאולי שתיהן קשים מדי וגדולים עליי, ושאני לא באמת רוצה מספיק אף אחד מהתחומים. אבל אז אני נכנסת לקושי אם זה שמה אעשה אחרי התואר שאין לו באמת אופציות מקצועיות ללא תואר שני..ואת ההחלטה אני צריכה לקבל ממש בקרוב בקיץ אם אני רוצה לגשת למתאם או למבחן ידע כדי לא לבזבז עוד שנה וזה מלחיץ אותי מאוד ואני לא רוצה להחליט ובסוף להתחרט.
    אני גם רוצה לצאת מהבית וגם למצוא זוגיות, יש כל מיני דברים שפתאום צפים לי לקראת הסמסטר האחרון שהדחקתי קצת. העניין של הזוגיות הוא כזה שמעורר בי לחץ כי לא הייתי בזוגיות רצינית אף פעם לא יותר מחודש חודשיים, ובשלוש שנים האחרונות לא עברתי יותר מדייט ראשון עם מישהו ותמיד זה אני חתכתי את זה כי נלחצתי. בשנה וחצי האחרונה אפילו לא יצאתי לדייטים כי נכנסתי ללחץ ואני לא מבינה מספיק מה כל כך מונע ממני. מצד שני לא יודעת אם זה דברים שהולכים בשבילם לטיפול כי זה שילוב של התלבטות מקצועית וגם דברים אישיים יותר. בלי קשר שאין לי הכי כסף לזה.

    תשובה: ייעוץ תעסוקתי אולי
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 16/04/2024 21:24:46

    שלום לך.


    נשמע מדבריך שאת אכן מתמודדת עם מספר סוגיות, ולא תמיד קל לזהות מראש האם הסוגיות האישיות-זוגיות משפיעות גם על המקצועיות, או שמדובר בשני אספקטים נפרדים. במובן זה, אני חושבת שטיפול הוא דווקא אופציה טובה משום שהוא מאפשר למקד את הקשיים, ובעיקר מייצר חופש לחשוב, להרגיש ולקבל החלטות ממקום שלם יותר. ניתן לקבל טיפולים מוזלים באוניברסיטאות, קופ"ח או ברשימות של מטפלים מוזלים (למשל כאן) ויתכן כדאי לקיים פגישה או שתיים ולבדוק האם סוג השיח וההתבוננות מדברים אלייך ומתאימים לסוגיות שמעסיקות אותך. במקביל, אפשר לבדוק האם כסטודנטית את זכאית לייעוץ כלשהו בתחום התעסוקתי.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

טל משולם

טל משולם

חיפה
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו