תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י סתם אחת ב - 11/04/2024 10:45:43

    הי ליטל, אני מעוניינת לנתק את הקשר עם אימא שלי ולא מצליחה.
    אימא שלי היא אדם טוב , רגיש ונדיב, אך לא כלפיי. יש פער תהומי בין צורת ההתנהגות שלה לאחרים, לבין איך שהיא מתנהגת אליי.
    תמיד חשבתי שזה בגללי שאולי אני אדם לא טוב , או משעמם או כזה שלא רוצים להיות אתו בקשר. אבל יש אנשים שכן מחבבים אותי ומעניין להם לדבר איתי.
    הבעיה היא שאני לא מצליחה. כי אימא שלי מצד אחד לא מתעניינת בי ולא אוהבת אותי ואת הקשר איתי, אבל מצד שני היא מתעקשת על אינטרקציה מסוימת מאוד שמתאימה רק לה. מאוד חשוב לה שתהא בינינו שיחה יומית טלפונית שמתרחשת בדיוק דקה ושבה אימא שלי בכלל לא מקשיבה למה שאני מספרת וגם לא זוכרת כלום, היא גם לא משתפת אותי בכלום, גם לא בדברים חשובים.
    אם אני מנסה להתמרד ולא מתקשרת אליה, היא מתקשרת אליי אפילו מאוחר בערב ממש בדאגה למה לא התקשרתי. ואם אני מעלה טענות על היחס שלה אליי (באמת שבצורה נעימה) היא פשוט מתחרפנת , טוענת בצרחות אימים שהיא תמות בגללי, שתקבל התקף לב. שאני אדם רוצח שהורג אותה בייסורים. אומרת דברים שבאמת לא קשורים למציאות. מאוד קשה לי לא להידרדר איתה לוויכוח, ואני ממש מחזיקה את עצמי כדי לא להתעסק במריבה המטופשת הזו שבסוף גוזלת לי חיים. היא גם מדברת עליי עם אנשים אחרים ומציירת אותי כאדם רשע. טוענת שאני כפוית טובה, שאני פריבלגית וחיה על מי מנוחות, לעומתה - האישה הסובלת.
    חשוב להדגיש שאובייקטיבית אימא שלי לא סובלת. היא ב"ה בריאה, חיה ברווחה וסך הכול יש לה ילדים טובים שחיים בזכות עצמם. חוצמזה, כל מה שהיא תצטרך אני מיד אעזור לה, אבל היא גם לא נעזרת (אני בשבילה עציץ) ולי היא רק מפריעה.
    עם כל האיומים האלה שלה, לפעמים אני רוצה כבר שתמות. ואז אני מתחרטת על המחשבה הנוראית הזו. אני אוהבת אותה . אוהבת מאוד מאוד, אבל לא מסוגלת להמשיך ככה. אני לא רוצה שהיא תמות.
    אני גם לא מצליחה לנתק את הקשר, כי בכל פעם שאני מנסה היא מתקשרת. בהתחלה אין לי אומץ לסנן ואני עונה קונקרטית, ואז אם אני מסננת זה מחזיק מעמד בדיוק יומיים, כי אז אימא שלי מתקשרת לילדים שלי (שכמובן היא מוזמנת לדבר איתם חופשי) ופשוט מתבכיינת בפניהם שאימא שלהם הלא מחונכת והרשעית מתעלמת מסבתא. או שהיא פשוט מגיעה אליי הביתה ומתיישבת בהפגנתיות בסלון. שתדעי שזה אלים. מאוד מאוד מכעיס אותי שהיא מערבת את הילדים שלי בזה. ומעצבן אותי שהיא מגיעה בלי לתאם.
    איך עושים (במסגרת החוק והמוסר) שהיא תיעלם לי מהחיים? אבל שחס וחלילה לא תהיה חולה בגללי. אני מאוד דואגת שיקרה לה משהו בגללי בסוף, שהיא תתעצבן ותחטוף איזה משהו. זה מאוד מדאיג אותי.

    תשובה: קשר עם אימא
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 11/04/2024 18:08:14

    שלום לך.


    אני שומעת בדברייך את הקושי העצום, ואת הכמיהה להשתחרר מכבליו של קשר שמייסר אותך דווקא בגלל שהוא רווי באמביוולנטיות, באהבה לצד רגשות קשים ומכאיבים. כפי שאת מתארת זאת, הניסיון להשתחרר מהקשר באמצעי חיצוני של ניתוק לא צולח ואכן, במרבית המקרים שחרור מאחיזתם של קשרים הוא קודם כל פנימי. לכן, מציעה לך לפנות לטיפול פסיכולוגי בו תוכלי לעבד לעומק את תחושותייך בקשר. במקרים רבים, העיבוד עצמו מביא לשחרור אשר מאפשר להציב גבולות, להתמקם בקשר באופן מיטיב יותר ולהרחיב את חופש הבחירה ביחס אליו. מאמינה שבאמצעות תהליך מסוג זה, תוכלי לקבל החלטות ולעמוד מאחורי בחירותייך, לכאן או לכאן, באופן שלם יותר.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו