תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י די ב - 04/03/2024 21:41:38

    מרגישה נורא מכל המצב הזה בארץ
    לתחושתי מזמן העולם נעצר ועצור ואני לא מצליחה לחשוב אחרת. לא לשמוע מוזיקה . לא להבין איך אנשים יוצאים לטייל. איך אנשים טסים/ מתכננים לטוס / איך אנשים " מבלים".
    לא במובן שאני "מבקרת" אותם בתוכי. ממש לא. במובן אחר שקשה לי להסביר. כאילו מן תחושה כזאת מבלבלת שאולי העולם שלי שונה מהעולם שלהם?
    מתקשה לשאת את האסונות שלא נגמרים. את תחושת הלא נודע ולאן כל זה מוביל. את המחשבות על החטופים והחטופותתתת. ועל מה שהם עוברים. המחשבות על כל אותם נרצחים ובאלו ייסורים. על השעות האחרונות שלהם. על הילדים הקטנים שחוו טראומות נוראיות ולסיום חלקם גם נותרו ללא הורים. אבודים. על העולם שלהם שבן רגע התהפך. על השבויים שאולי השתחררו מהשבי אבל לעולם לא ישתחררו מהטראומה והאימה ובן רגע החיים שלהם הפכו לגיהנום אחד גדול
    על זה שכאילו כל העולם מת
    ושאולי לפעמים אני גם " רוצה" להיות חלק מכל הסבל הזה.
    לא יודעת מה אני רוצה לומר / לשאול
    מרגישה שאין לי זכות דיבור בכלל


    תשובה: אין
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 07/03/2024 15:57:07

    שלום לך.


    אירעי ה-7.10 וכל המתרחש מאז הם אכן קטסטרופה שהנפש כמעט אינה יכולה לשאת. חלק מצליחים "לשאת" אותה דרך הסחת דעת, חלק דרך פעולות התנדבות והפגנות ואחרים דרך שקיעה בה. נדמה לי שהמקום שאת שואלת לגביו הוא נקודת המפגש בין האירועים האיומים לבין נפשך. האזור בו את גם רוצה להיות חלק מהסבל, ואולי "נדבקת" אליו באופן שמושך למטה, לסבל ולאפלה. לכן, נדמה לי שהשאלה עכשיו היא האם, ובאיזה אופן, נפשך "משתשמת" באירועים הקשים כדי להתמסר להרס עצמי ולהקפאת תהליך ההתפתחות. בהתאם, ממליצה לבדוק את האפשרות הזו בתוך השיח הטיפולי.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו