תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י ליאור ב - 23/02/2024 10:59:15

    בוקר טוב,

    אני נמצאת מזה תקופה ארוכה במשבר, יותר נכון, התעללות מכוונת במקום העבודה. התנהגות מצד אחת העובדות הבכירות והותיקות הובילו אותי לחוסר יכולת לתפקד. אני מנודה חברתית. מוצאת את עצמי לבד. לא יכולה להתקדם מקצועית כי אותה עובדת שחופפת את העובדים החדשים פשוט מתעלמת ממני. לאורך כל הדרך אמרה לי שאני סתם עושה, אין משמעות לתוצאות שלי, אני גם ככה לא אמשיך. אני לא צריכה לדעת דברים מסוימים או שפשוט היא לא זוכרת או לא יודעת. אני לא מסוגלת לתפקד. לא יכולה להתנהל מול המנהלת שלי, לשלוח לה תוצאות או לדון על התקדמות. אין לי אפשרות לדבר על אותה עובדת כי היא יד ימינה וכל דבר שאגיד רק יחמיר את המצב. אני צריכה להמשיך ולהגיע לתוצאות על מנת שאוכל לכתוב עבודה בסוף ולהיבחן עליה. אני מרגישה שאין לי מעמד ושאני לא נחשבת. אף אחד שם לא באמת סופר אותי. בלתי אפשרי מבחינתי. יש לי חששות גדולים שלא אוכל להתקדם יותר. אני צריכה את ההמלצה שלה ואת התמיכה שלה. לא בטוחה שהיא תוכל או תרצה בעקבות מה שקורה לעשות את זה. אני גם לא באמת יכולה לדרוש ממנה.
    בימים האחרונים אני מרגישה החמרה במצב. הולכת לישון עייפה ומתעוררת יותר עייפה. אוכלת - לא אוכלת. לא מצליחה מקצועית לבצע מה שצריך. זו תקופה ארוכה שזה רק הולך ומתגבר. לא יכולה לוותר עכשיו כי זה העתיד המקצועי שלי. יחד עם זאת, אני מבינה שההתנכלות הזו אוכלת אותי מבפנים ולא מאפשרת לי להתנהל בצורה נורמטיבית. קשה לי לראות איך היא עובדת בשיתוף פעולה עם קולגות ומלמדת אותם בדיוק מה שהייתה צריכה ללמד אותי רק שממני היא בחרה להתעלם עד שהגעתי למצב שאני קורסת כי אי אפשר ללמוד לבד משהו שמעולם לא עשיתי. מול אחרים היא נחשבת הטובה ביותר, אין ספק שמקצועית היא באמת כזאת אבל אישית אני מפורקת. יש שיח מאחורי הגב ואני מרגישה ריחוק מאחרים שבוחרים לקחת את הצד שלה כי הם רוצים להתקדם מקצועית ולא רוצים להתערב.
    לא יודעת מה לעשות. לא מצליחה לחשוב על פתרון או איך לגייס כוחות. אני מפורקת ממש.
    אני נמצאת בטיפול ומתקשה לדבר על הדברים, למרות שמספר פעמים שיתפתי את המטפלת. היא מודעת לקושי שלי וחוץ מלפרוק את הדברים מולה, אני לא רואה איך אני מצליחה להתמודד בפועל.
    מה עושים במצב שנמצאים במבוי סתום ובסיטואציה שהולכת וסוגרת עליי?

    תשובה: קושי
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 26/02/2024 21:04:32

    שלום ליאור. 


    את מתארת חוויה ותחושה קשה מאוד ובמצבים כאלו אכן קשה מאוד למצוא לבד את המוצא ואת הדרך החוצה מתחושת ה"אין ברירה". לכן, הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא לבחון מדוע אינך משתפת את הפסיכולוגית שלך במצב: בושה? חשש שפתיחת הנושא תדחוק אותך לעשיית שינוי? חשש מהתבוננות בגורמים הרגשיים הקשורים במצב הנוכחי? במילים אחרות, חשוב להבין מה משאיר אותך במקום שאת מרגישה שהוא כ"כ פוגע והרסני עבורך, ומהם הגורמים הרגשיים שמונעים ממך להשתמש בכלי האפקטיבי ביותר לשינוי, שהוא הטיפול שלך. מאחר ואלו שאלות שלא קל לצוא להן את התשובה, אני מציעה לשתף את הפסיכולוגית שלך בעצם העובדה שקורה לך דבר קשה מאוד שלא מקבל די ביטוי בפגישות שלכן. מתוך כך, היא תוכל לסייע לך להבין מה עוצר אותך ולהרחיב את השיח ביניכן על הנושא, וכך גם להרחיב את חופש הפעולה שלך. במקביל להרחבת האפשרות לבחון מה קורה לך בדינמיקה הנוכחית במקום עבודה, מציעה לעיין במאמרים העוסקים ב"התעמרות במקום העבודה" ולבחון האם את יכולה למצוא שם מענה מסוים לבעיות שמטרידות אותך.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
שני דויטש

שני דויטש

פתח תקווה
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו