תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י צופיה ב - 24/11/2023 17:52:47

    הי,
    עברתי ניצול מיני בגיל 13. במהלך השנים הדבר היחיד שעורר אותי מינית הוא אלימות מינית (פנטזיות אונס וBDSM). במהלך השנים מאז (היום בת 40) קראתי וראיתי אלפי סרטים וספרי פנטזיה בנושא. אלו אמנם "רק" פנטזיות אבל מסתבר שהמוח שלי כבר לא עושה אבחנה.

    מאז ה7 באוקטובר אני מוצאת את עצמי בזעזוע קשה כמו כולנו אבל בנוסף יש לי לופ בלתי נגמר של סלידה עצמית ורגשות אשם (כי המוח שלי מקשר אוטומטי).

    אני מבינה ממה זה נובע, אני יודעת שלהמון נשים עם טראומות מיניות יש פנטזיות אונס - אבל אני לא מסוגלת להסתכל לעצמי בעיניים יותר.

    חשבתי להתחיל טיפול אבל אני סובלת מאגרופביה קשה ומאוד קשה לי לצאת מהבית ולמצוא מישהי באיזור (דתי מאוד) שתקבל אותי ולא תשפוט אותי...

    תשובה: גירוי מיני מאונס
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 26/11/2023 17:08:25

    שלום צופיה.


    הייתי רוצה להתחיל את דבריי בתקווה לכך שתצליחי שלא לחוש אשמה כל כך. פנטזיות כוחניות, מיניות ואלימות שכיחות מאוד גם בקרב נשים וגברים שלא נפגעו מינית, והן יכולות להוות בסיס למיניות מרגשת, מיטיבה ואינטימית כאשר הן מדוברות וממוממשות במסגרת מערכת יחסים בוגרת וטובה. אלא שאני יודעת שהאשמה והחשש מביקורת הם נושאים רגישים שאי אפשר לסלק ולהקל עליהם דרך הבנה רציונלית. לכן, ובפרט לאור האירועים העכשוויים אשר אכן מהווים טריגר מציף ומכאיב עבור נפגעות תקיפה מינית רבות, אני חושבת שחשוב וטוב שאת שוקלת פנייה לטיפול פסיכולוגי. אמנם, טיפול פנים אל פנים תמיד עדיף על טיפול אונליין אך במידה ואינך מסוגלת לצאת כרגע מהבית, יתכן וכדאי להתחיל כך. במקביל, יתכן וכדאי לפנות להתייעצת ראשונית עם פסיכיאטר או רופא משפחה לגבי אפשרות של טיפול תרופתי אשר יקל על האגורופוביה. כך או כך, חשוב לטפל בעצמך ולא לתת לאשמה ולפחד לשתק אותך. במרבית המקרים, טיפול בנפגעות טראומה מינית מאפשר לשוב ו"להסתכל בעיניים", ולהשתחרר ממשא האשמה, הבושה והסבל שנטעה הפגיעה המינית.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
פז חיט

פז חיט

כפר סבא
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה