תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י יוליה ב - 24/09/2023 00:40:04

    שלום ליטל,

    לפני מספר שנים הגעתי לטיפול בעקבות משבר גדול בחיים האישיים. המטפלת הייתה מעולה ונוצר חיבור יוצא דופן. אהבתי אותה אהבת אמת. אני אוהבת אותה עד היום. לצערי, לא יכולתי להמשיך בטיפול מסיבות אישיות ועשיתי מספר פעולות שכפו עלינו לסיים את הטיפול. למעשה, המטפלת בעצמה לא יודעת שהפעולות האלה לא נעשו מתוך כוונה, אלא מתון רצון לסיים את הטיפול כי בכל הזדמנות שרציתי לעזוב היא פשוט לא נתנה. במבט לאחור אני מבינה שזה היה קיצוני מאוד. היא נבהלה וזה בהחלט תרם לזירוז סיום הטיפול אבל כל מה שנבנה התפרק ברגע אחד. ברור לי שמשהו נקרע בתוכי באותו רגע וברור לי שגם בתוכה. אין ספק שטיפול מיטיב שכזה התפוצץ והשאיר משהו פתוח. איתה כמובן אין שום אפשרות לסגור כי פוצצתי את זה במכוון וזה היה מוגזם למדי. אני בטוחה שהיא לא מבינה בעצמה מה קרה ולמה הכל התהפך ככה.
    פניתי לפני כחמישה חודשים לטיפול חדש וציינתי בפני המטפלת החדשה שהייתי בטיפול לפני כן. סיפרתי לה כמה אהבתי את המטפלת הקודמת ושהיה לנו קשר מיוחד. היא הבינה מבין המילים שמשהו כנראה לא הסתדר שם ומשהו נשאר פתוח. המטפלת הנוכחית לא הפסיקה אחת לכמה פגישות לנסות לפתוח את הנושא. היא די משוכנעת שהגעתי אליה כדי לעשות סגירה של הטיפול הקודם. מודה שקצת מטריד אותי שזה היה שקוף כל כך. אני מרגישה שיש קושי אדיר לפתוח את זה כי אני חוששת שזה יפגע בטיפול הנוכחי אם היא תבין מה עשיתי וגרוע מזה שאצטרך גם לספר לה את כל מה שמסביב.
    היא ניסתה לנחש מה היה שם ולא ממש הצליחה. היא יודעת שאני רוצה לדבר אבל לא יכולה.
    פתאום תפסתי רגליים קרות ואני מתחרטת. לא רוצה להמשיך לדבר על זה יותר.
    האם אני עושה נזק גדול יותר שאני מחליטה להשאיר את הסיום הלא הפתור הזה?

    תשובה: סיום פתוח
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 26/09/2023 14:28:21

    שלום יוליה. 


    לנפש יש את הקצב שלה בנוגע לפתיחת ועיבוד פצעי העבר, ולכן אני לא חושבת שאת עושה טעות כלשהי כאשר את לא דנה בנושא שעדיין אינך מרגישה בשלה לדון בו. יותר מכך, כדאי לזכור שהנפש מעבדת ועובדת גם כאשר לא דנים ישירות בנושא כלשהו. למשל, היבט מסוים של הסיום הקשה עם המטפלת עשוי להיות מעובד ברמה לא מודעת גם כאשר את מדברת בטיפול על אירוע זניח יחסית של ויכוח עם קולגה. במילים אחרות, בטיפול אין "אמור" ו"צריך". סמכי על התנועה הנפשית שתוביל אותך למקום של צמיחה, ובחרי מטפלת אשר יודעת לכבד את הקצב שלך, להקשיב בין השורות ולהפגיש אותך עם החוויה הנפשית העמוקה שלך.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
הילה ברנר

הילה ברנר

תל אביב - יפו
טל משולם

טל משולם

חיפה
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו