תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י טל ב - 18/09/2023 13:09:14

    היי
    אני בן 40 רווק גיי
    עבדתי כשכיר בשנים האחרונות במקצוע חופשי (לא אכתוב מה הוא כדי שלא יזהו אותי) התפטרתי כי לא יכולתי יותר להתנהל מול בוס ובזבוז זמן בתחום מקצועי שלא רציתי יותר
    אני אובד עצות , גם מצב כלכלי על הפנים, גם מצב נפשי על הפנים, לא מסוגל יותר לראות אנשים אלא במסיבות כשאני על סמי מסיבות
    לא מסוגל יותר לטפל בכלום, לא מסוגל להניע את עצמי לעשות כלום , אני מטפל בדברים מכח אינרציה, הדבר היחיד שהיה חשוב לי הוא איך להתארגן לסמים לקראת מסיבות ולהיות נחשק במסיבות, ולכן למזלי גם הקפדתי על ספורט. אבל במסיבה האחרונה כבר הסמים לא עלו לי, למרות שלקחתי מלא.
    עברתי לגור אצל ההורים ועדיין יש לי הלוואות שיורדות, עזרה שנתתי להורים ועוד כל מיני. ניסיתי ללכת לקואצ'ר ושילמתי אלפי ש"ח במשך חצי שנה- לא עזר. הייתי אצל עו"ס קליני דרך הקופה במשך שנה וחצי- לא עזר
    אני אצל פסיכולוגים מכיתה ו' על עניין זהות מינית , בדידות, ועוד ( לא באופן רציף)
    עברתי כמה טראומות בחיים שלי כולל התעללויות רגשיות מצד אנשים ומעסיקים.
    באמת שאני כבר מיואש לא יודע מה לעשות מהפן הנפשי שמשפיע על הכל. תכננתי להיות עצמאי ואני פשוט לא מצליח לקום בבוקר ולהקים עסק, אין לי רצון. אין לי רצון כי העסק מצריך פגישות/לדבר עם אנשים ואני פשוט לא רוצה. אני רוצה שיעזבו אותי בשקט, אני נכנס לחרדה כל פעם שאני רואה שיחות שלא נענו, אני לא רוצה שאף אחד יפנה אלי- אז אני אומר אם אקים עסק אז בטח שמלא יתקשרו ואני אהיה חייב לטפל בדברים ואני פשוט לא מסוגל כרגע. מצד שני אני חייב הכנסה כי המינוס מעמיק ומעמיק. וזה פשוט אבסורד כי אני אדם מאד משימתי אבל פשוט לא בא לי , אין לי רצון ומוטיבציה לעשות כלום, זה כבר הגיע למצב שאני אומר לעצמי מקסימום אכנס לחדלות פרעון גם ככה לא אכפת לי כבר, רק תעזבו אותי בשקט.
    אני מניח שתגידו לי לפנות לטיפול אבל הייתי לפחות ב9 טיפולים לאורך החיים שלי וכלום לא עזר אז בשביל מה???

    תשובה: אובד עצות
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 19/09/2023 15:17:25

    שלום טל.


    אני חושבת שאני יכולה להבין את תחושות התסכול, היאוש וחוסר האונים, לאור ניסיונות העבר אשר לא הביאו לשיפור מספק. אכן, אני חושבת שעזרה מקצועית היא הפתרון, אך בנקודת משבר זו אני חושבת שהדבר הנכון הוא לנסות ולהתמקד בפן השיקומי. לעזור לך לעמוד על הרגליים בהיבט של שיפור התפקוד והפחתת המצוקה מיידית, ומשם להתחיל ולכוון למטרות "גבוהות" ורחבות יותר. לא ציינת בדבריך האם התייעצת עם פסיכיאטר וזו יכולה להיות נקודה משמעותית- אם, למשל, חלק ניכר מחוסר הכוחות שלך הוא תוצר של דיכאון, טיפול תרופתי יכול לתת לך קרקע טובה הרבה יותר להנעת שינוי. במקביל, כדאי לבדוק אופציה שיקומית- בין אם אתה זכאי לה דרך ביטוח לאומי ובין אם מדובר במכון פרטי המתמחה בשיקום של אנשים המצויים במצבים דומים לשלך. כיוון שיקומי יציע לך כלים פרקטיים וסביר להניח שגם בהיבט זה, כאשר תהיה לך קרקע יציבה יותר ממנה ניתן יהיה להרחיב את היכולות גם בהיבטים עמוקים יותר. אני מציעה לבחון וחשב על כיוונים אלו אם טרם ניסית אותם. אין מה להפסיד, ונשמע שאתה זקוק לעזרה מסוג שטרם ניסית.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
טל משולם

טל משולם

חיפה
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית