תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אמא חדשה ב - 04/09/2023 15:43:21

    שלום רב
    הכנסתי הבת שלי למסגרת פעם ראשונה גיל 3. יש שתי גננות. אנחנו רק היום השני, ולאחר שסיכמתי עם הגננת שיצרה קשר איתי בהתחלה שנעשה פרידות הדרגתיות. הגננת השנייה פונה אליי היום (השני) ומבקשת שאעזוב אחרי ארוחת הבוקר כי מבחינתה הילדה מוכנה ובכי ופרידה זה חלק ובסדר גמור. עכשיו גם אם זה חלק ובסדר מבחינתי רוצה לעשות הדרגתי, הסברתי ורק ויכוח. בארוחת הצהרים רוב ההורים כבר הגיעו וישבו ליד הילדים שלהם. האוכל לא היה טעים לילדה שלי, סרבה לאכול, וניסיתי להאכיל אותה כמה כפיות ולשכנע אותה לאוכל...כי זה האוכל שהיא תקבל ורציתי מאוד שהיא תטעם ותנסה לאכול גם אם זה אוכל שחדש לה. ופתאום אני רואה הגננת, אותה אחת, ממשת כועסת ואומרת לי היא צריכה לאכול לבד גם בבית צריך לבד. ואז אמרתי לה ככך בלחש, היא לא אכלה כל היום ולא טעים לה מנסים קודם להרגיל אותה לטעם. ככך בחצי צחוק, היא לא קיבלה ורק וויכוחים. איך אני יכולה להתמודד עם כל שטף ההערות הזה. אני ממש מנסה לתווך לילדה שלי המציאות ואין הבנה.
    אשמח לעצה.

    תשובה: התנהלות מול גננת
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 06/09/2023 21:31:54

    שלום לך.


    אני שומעת בדברייך כמה קשות הפרידה וההסתגלות גם- ואולי בעיקר- לך. לא קל להכניס ילדה לגן בגיל 3, אחרי שנים בהן היא היתה תחת כנפייך ובסביבה הביתית שהיא תמיד מותאמת ומכווננת יותר. יחד עם זאת, חשוב מוד להבחין האם הקושי והחששות שלך לא רק עוטפים ומקלים, אלא גם הופכים לגורם מפריע. ילדים הם בעלי חיישנים רגישים מאוד וסביר להניח שביתך מרגישה את החששות שלך ומגיבה בהתאם בחששות משלה. לכן, אני מציעה בזהירות לשקול את המלצת הגננות ולבדוק איך ביתך מסתדרת כאשר הפרידה נעשית באופן פחות הדרגתי.ילדים רבים נצמדים ומביעים את קשייהם בעוצמה כאשר הם חשים את החשש של ההורה, ומתפנים להסתגלות באופן מצוין כאשר ההורה לא נמצא. לכן, אולי שווה לנסות. אם זה יהיה קשה מדי, ביתך תאותת על כך באופן ברור ותוכלו לשוב להסתגלות הדרגתית יותר. כמו כן, אם את חווה קושי משמעותי יתכן ועדיף שההורה הנוסף/ת, במידה ויש, הם שילוו לגן בשבוע-שבועיים הראשונים. אם ביתך תספוג מסר של אמון בגן וביכולתה להסתגל, יתכן וגם לא יהיה קל יותר. 


    מעבר לכך, אם את שלמה עם הגן שבחרת חשוב לבנות אמון עם הצוות- גם בשבילך וגם בשביל ביתך. מציעה ליזום שיחה חיובית עם הגננת, לשתף בקושי ולחשוב יחד איך צולחים את הפרידה שכאמור- סביר להניח שקשה לך לא פחות ואולי אף יותר מאשר לביתך להתמודד עמה.


    ובתוך כל הקושי, נסי להזכיר לעצמך שמרבית הילדים מסתגלים היטב לגן, שמחים בו ונהנים ממנו. סמכי על ביתך שתדע להסתדר ושבמסגרת הקשר הטוב איתה- תדע גם לאותת במידה והיא זקוקה לאופן הסתגלות אחר.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון