תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י דנה ב - 27/07/2023 18:48:03

    שלום, יש לנו 3 ילדים, כאשר הגדולה בת 26, מאז שהייתה קטנה הייתה "מבדלת" את עצמה, שני האחים הנוספים מאוד קרובים אלינו (בן ובת בגילאי 24-23) היו נוסעים איתנו לטיולים והיא תמיד הייתה נגד, גם לא רצתה להצטלם איתנו במיוחד לא איתי... (היא עוברת תהליך טיפולי) בשנים האחרונות הקשר ביני לבינה ממש השתנה לטובה והתקרבנו יותר,
    יחד עם זאת אני עדיין מרגישה שגם אני וגם בעלי צריכים ללכת "על ביצים" לידה
    ....היא מתקשרת רק מתי שיש לה צורך במשהו מאתנו, אף פעם לא תתעניין מה קורה, איך אנחנו, גם כשמישהו מאיתנו (בעלי או אני) לא מרגישים טוב היא לא תתקשר ותשאל...(היא בחורה חכמה מאוד, עצמאית, ורגישה) כשאני מתקשרת אליה ומנסה להסביר לה את העניין ואומרת לה שלא שמעתי ממנה כל השבוע, היא עונה שהיא עסוקה וממשיכה לומר לי "את עם הרגשי שלך"..גם כשהיא מגיעה אלינו(היא גרה באיזור אחר) היא מראש קובעת להיפגש עם חברות ותמיד המשפחה במקום האחרון אצלה.
    חשוב לי לציין שאנחנו הורים מאוד מבינים ולא באים בדרישות, אך מאוד פוגע בנו החוסר יחס וההתעניינות שלה ובמיוחד שכל פעם שהיא באה אלינו אנחנו צריכים להתנהג לפי מצב הרוח שלה....אני ממש לא יודעת מה לעשות וכיצד לנהוג מולה והאם לומר לה ?

    תשובה: איך להתנהל מול הבת הגדולה שלנו
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 30/07/2023 09:20:53

    שלום דנה.


    נשמע מדברייך שבשלב זה ובגילה של ביתך, הקשר יהיה מבוסס על אינטראקציה הדדית וזורמת יותר, ושצר לך על כך שהקשר אינו קרוב ונינוח כמו עם ילדי המשפחה האחרים. 


    מאחר ואת מתארת חוסר שביעות מתמשכת מאיכות הקשר עם ביתך, ותחושה כללית של תסכול ושל "צרימה" סביב האינטראקציות איתה, יתכן וכדאי להציע לה לפנות יחד למספר פגישות עם מטפל.ת משפחתי.ת. נוכחותו של איש מקצוע יכולה לסייע לייצר שיח טוב וקשוב בו שני הצדדים יוכלו להביע את צורכיהם ותחושותיהם, וכך להגביר את שיתוף הפעולה. חשוב להציע זאת ממקום של הזמנה ושל צער על היעדר הקרבה, ולא ממקום של האשמה ותביעה. מעבר לכך, חשוב לנסות ולהבחין בין הגבולות שלכם כהורים (למשל, סוגי יחס או דיבור שאינם מקובלים אליכם) לבין סוג הקשר והאינטראקציה שהייתם רוצים, אך לא בהכרח אפשר "לדרוש". למשל, דיבור בוטה ופוגע אינו לגיטימי וחשוב להציב לו גבול, אך התעניינות לא ניתן לתבוע, גם אם באופן אידיאלי היה הוגן וטוב אם היתה ניתנת מיוזמת הבת. בהתאם, כדאי לנסות להמנע ככל האפשר מ"חשבונאות". למשל, אם חשוב לך לדבר עם ביתך כל שבוע- אל תחכי שהיא תתקשר, אלא צרי איתה קשר בעצמך, גם אם היית רוצה שהדברים יהיו יותר הדדיים. 


    לסיכום, הייתי אומרת שמלבד ההמלצה על התייעצות עם מטפל.ת משפחתי.ת, הייתי מנסה לבסס עמדה של "להיות חכמים ולא צודקים" במובן של שיפור הקשר. ביתך, כרגע, אינה יכולה לנהל אינטראקציות הדדיות המבוססות על הבעת עניין וחום יזומה ולכן הייתי מנסה להתמקד בשיפור וחיזוק החלקים הטובים של הקשר, ולא בניסיון לשכנע אותה להרחיב את החלקים שכנראה טרם הבשילו. כך או כך, זכרי שקשר עם ילדים בוגרים פעמים רבות עובר לא פעם מהמורות, ואם תצליחו להרחיב את איכות השיח והקשר, יתכן ולאט לאט גם תחול עוד התקרבות והעמקה.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

טל משולם

טל משולם

חיפה
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות