תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אור ב - 06/06/2023 02:16:59

    איך יודעים אם המחשבות שלנו הן עדיין רציונליות ולא פסיכוטיות?
    לאחרונה שאני עוברת משהו לא פשוט בשבילי(אבל עדיין זה לא משהו שצריך לשתק בן אדם או לגרום לו להיסטריה כמו אצלי) ויש לי מחשבות שכמה זמן שאחרי שאני חושבת אותן אני מבינה שהן לא נורמליות, אבל בזמן שאני חושבת אותן הן נשמעות הכי הגיוניות שיש.
    אני מתמודדת עם פוסט טראומה מורכבת ואישיות גבולית, אני יודעת מזה מחשבות מטורפות אבל הפעם זה מרגיש לי כאילו נןרה אדומה נדלקת לי בין מחשבה למחשבה.
    אני לא פסיכוטית, אני מניחה שאם הייתי לא הייתי מסוגלת לחשוב שמשהו לא תקין אצלי.
    אבל יש לי מחשבות כאלה מעוותות כמו לדוגמה באו שכנים חדשים והילד שלהם עולה ויורד הרבה במדרגות אז יש לי מחשבות שאני מבינה עכשיו שהן לא רציונליות, אבל פתאום אני נכנסת לסרט שהילד הזה רוצה לפגוע בי ושאני צריכה להכין את עצמי לבריחה מהבית ואני כאילו פועלת לפי זה ומכינה את עצמי. או נגיד לאחרונה אם מישהו מחמיא לי, ולא משנה איזו מחמאה אז המחשבות שלי הולכות למקומות שאני עילוי, יד האלוקים נגעה בי, אני מלאך, אני אציל את העולם. וכאילו אני מאמינה לזה באותם רגעים. אני לא יכולה להצביע מתי אני חושבת צלול כמו עכשיו ומתי הטירוף מתחיל. אני צריכה לדאוג שמשהו משתבש אצלי?

    תשובה: מחשבות
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 06/06/2023 12:32:32

    שלום אור.


    גם אם אינך פסיכוטית, ה"גלישות" שאת מתארת למחוזות של פנטזיה וחוסר רציונליות מעידים על מצוקה וקושי משמעותיים, אשר הנפש מתקשה להתמודד איתם. לאור זאת, וכדי למנוע החמרה, מציע לפנות בהקדם להתייעצות עם פסיכיאטר


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
הילה ברנר

הילה ברנר

תל אביב - יפו
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו