תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י איש ב - 23/05/2023 20:06:16

    שלום, הקשר עם אחותי נותק חלקית, אני רואה אותה ימי שישי אבל מעדיף שלא לדבר איתה, ההורים שלי מתנהגים כאילו לא אמרתי שאני לא מעוניין בקשר, מביאים לי את הילדים שלה לפנים, ומכריחים אותי בניגוד לרצוני להגיב להם, כי אם אני לא מגיב אני צריך להיות מניאק כי הם מביאים לי אותם מול הפנים.

    אני מרגיש שהניתוק מקדם אותי בחיים, תמיד הרגשתי אשם בזה שאני חכם ומבין, כאילו בילדות היא גרמה לי להרגיש שזה לא בסדר להיות יותר טוב מאחרים וזה השפיע לי על החיים בהרבה היבטים, הרגשתי שהגעתי למצב שאני צריך להיות שחצן רק כדי שאנשים לא יבקרו את החוכמה שלי, כי את האנשים השחצנים מבקרים מאחורי הגב, לא מול הפנים, אני מרגיש שזה השפיע על השאיפות שלי בחיים, אי ניצול פוטנציאל, ההיבט הזה לא מפריע לי כל כך אבל בסופו של דבר יש לו השלכות על חיי היומיום.

    יום אחד אח שלי בא מארה"ב אחרי הרבה זמן, עם אישתו והילד, אז אני חושב שהייתי צריך להתייחס לילד שלו, אני לא מתחבר לרוב הילדים באופן כללי, אבל בגלל שהוא בא לכמה ימים הרגשתי צורך לעשות הצגה כדי שהימים האלו יעברו חלק וגם בגלל שאני טוב מאוד בהבנת ילדים וראיתי שלילד שלו היה קשה עם חוסר ההיכרות של משפחה, הוא לא מכיר את זה, אז ידעתי איך לפנות אליו ולעזור לו.

    ואני חושב שזה הרס עוד יותר את הניתוק, כי עכשיו פתאום אני נהיתי יותר מעורב ממה שהייתי אמור להיות, וזה ממש משפיע עליי, אני מרגיש יותר רע ויותר רגשות אשם ביומיום, המוסריות שלי חונקת אותי, הרצון שלי לצדק מתנגש עם מי שאני וגורם לי לחשוב שאני זה שרע, כי מבחינה מוסרית לא הוגן שאדם אחד יהיה חלש יותר מאדם אחר בגלל מי שהוא

    שלום לך.


    נשמע מדבריך שאתה מעוניין בקשר אך מרגיש שכאשר המינונים של קרבה-מרחק אינם נכונים, והופכים פולשניים מדי, הקשר כולו נעשה פוגע ומקשה. אני מבינה מדבריך שמדובר גם בקושי נקודתי מול בני משפחתך וגם בקושי שמלווה אותך בקשרים והיבטי חיים אחרים. בהתאם, מציעה להמשיך ולעבד את הנושא בטיפול פסיכולוגי ובמקביל, לנסות לנהל שיח עם בני משפחתך ולמצא כיצד אפשר ליצור קשר שהמינונים והמרחקים בו מאפשרים לך להיות חלק ממנו בלי לפגוע ובלי להיפגע.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
הילה ברנר

הילה ברנר

תל אביב - יפו
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו