תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י שפי ב - 02/04/2023 07:24:13

    אני לא יודעת מה קורה לי. מרגישה ייאוש וחוסר תקווה זה התחיל לפני יותר משבועיים שהפסקתי לישון. הייתי נכנסת למיטה עייפה ומתכננת לישון ולא הצלחתי להירדם. דפיקות לב וחוסר שקט ובאיזה שלב פשוט לא יכולתי להישאר במיטה והייתי קמה ומסתובבת בבית באמצע הלילה ומנסה להיכנס שוב לממיטה בסלון אבל בדרך כלל בלי הצלחה. בבוקר עייפה, בחילות וחוסר אנרגיה כמובן אחרי לילה ללא שינה ואז מגיעה היוום למחרת ואחריו הלילה ושוב נכנסת למיטה בתקווה שאחרי שלא ישנתי אתמול ואני כל כך עייפה בטח ארדם ושוב... לא מצליחה להירדם. ערב פסח מתכוונת לבשל לליל הסדר הילדים מתוכננים להגיע ואני... חסרת אונים לא יודעת כמה זמן זה ימשך, אם בכלל זה ישתפר .
    הייתי אצל רופא משפחה שאציע כדור שינה. לקחתי אבל עדין לא ניסיתי. כל יום אני מקווה שהנה זה ישתפר לבד ואחזיר את החיים שלי בחזרה.
    מרגיש לי כמו חרדה או דיכאון או שנייהם . מה לעשות ???? כל כך לא רוצה לקחת תרופות. איך מתמודדים עם זה ???? האם זה יכול לחלוף לבד ??

    תשובה: לא נרדמת חרדה באמצע החיים
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 02/04/2023 18:30:41

    שלום שפי.


    חרדה ודיכאון עשויים לחלוף מעצמם אך מאחר ואת מתמודדת עמם כבר שבועיים, יתכן וכדאי לפנות כבר בשלב זה לשיחות עם איש מקצוע שיוכל לסייע לך להבין את מקור התחושות והקושי, וינחה אותך כיצד להתמודד עמם. בינתיים, ניתן להיעזר הן בטיפול התרופתי והן בתרגילי הרפיה ונשימות. כמו כן, כדאי לנסות לברר בינך לבין עצמך או באמצעות הקרובים לך האם קרה דבר מה שמהווה טריגר לקשיים. זיהוי מקורות הקושי ועיבוד שלהם יכול לסייע בצורה משמעותית.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

טל יהודה

טל יהודה

רעננה
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון