תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י דנה ב - 02/04/2023 06:42:34

    שלום, ביתי יוצאת עם בן זוגה כ5 שנים, בשלוש שנים האחרונות הם גרו אצל משפחתו, בן זוגה של ביתי קשור "בחבל התבור" לאמא שלו ולהיפך. כל עוד הם גרו אצל משפחתו הכל היה בסדר, היא (האמא)והבת שלי היו ממש בקשר טוב וכמו חברות, הולכות לקניות יחד, מדברות וכו', המגורים המשותפים לא היו הכי קלים לבת שלי והבת שלי שתקה, והבליגה על דברים, הייתה מכילה , אכפתית ומבינה, בחודש האחרון הם עברו לגור יחד כ10 דקות מההורים שלו, ומרגע המעבר אמא שלו עושה דרמה וסרטים ושינתה את התנהגותה כלפי ביתי, . מה גם שהיא בוכה לבן שלה ומספרת לו כמה עצוב לו וקשה לה. לבן (בגיל 25)יש עוד אח ואחות קטנים ממנו בהבדל של שנה וחצי כל אחד. הם גרים בבית.
    חשוב לי לציין שהבת שלי גרה רחוק מאיתנו, עזבה את כל מה שהיה לה כאן, חברות, עבודה , משפחה וכו' כדי לבנות לעצמה משפחה ובידיעה שבן זוגה לא ירצה לעבור רחוק, אך היא לא תיארה שהמצב יהיה כזה. ישנה תלות גדולה מאוד בן האמא לבן ולהיפך. אני רואה את הקושי של הבת שלי ואת החשש והפחד שמציפים אותה, במיוחד שהבן זוג שלה מאוד מקשיב לאמא שלו והיא דמות דומיננטית ביותר עבורו. מה גם שהם עומדים להתחתן עוד 4 חודשים...אשמח לתגובה, תודה.

    תשובה: מודאגת מהחמה.....
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 02/04/2023 18:27:48

    שלום דנה.


    נשמע מדברייך שאת וביתך חוששות אך מחפשות את הדרך ליצירת קשר חיובי אשר יאפשר גם ניהול של חיים זוגיים תקינים וטובים, וגם מתן מקום לקשר של חתנך עם אמו. כצעד ראשון, אני חושבת שחשוב לוודא ולהבחין מי מכן- את או ביתך- חוות את עוצמת החשש. אם עיקר הדאג היא אצלך, יתכן וכדאי לשוחח עם איש מקצוע ולבחון את עוצמת הדאגה, מקורה והאופן בו תוכלי לווסת אותה. אם ביתך היא שמודאגת, אפשר להציע לה לפתוח את הנושא עם בן זוגה לחשיבה והתבוננות משותפת ובמידה וירגישו שזקוקים לליווי בתהליך החשיבה וההתמודדות, ניתן לפנות לייעוץ זוגי.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
טל משולם

טל משולם

חיפה
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור