תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י ישראל ב - 20/03/2023 18:42:25

    שלום, התחתנתי לפני מס' חודשים עם אישה שחוותה בעבר טראומות נפשיות במשפחתה (התאבדויות), התחתנו לאחר היכרות קצרה ולא הייתי מודע לקושי שהתלווה לקשר זוגי איתה. היו לה התפרצויות זעם, חוסר באינטליגנציה רגשית, חוסר יכולת לתקשר ולדבר, חוסר סבלנות, חוסר בהבנה, חוסר אמון כלפי אנשים, התגוננות ודחיית כל רצון או מחשבה שאינם תואמים את דרך חשיבתה, שינוי מצבי רוח קיצוניים.
    מתחילת הנישואין הקשר לא עבד כמו שצריך למרות כל ניסיונותיי לקשור איתה קשר בצורה מכילה ובוגרת ורגשית הקשר רק הלך והתדרדר. אני אדם תקשורתי ורגשי ונפגעתי המון מההתנהגות שלה והמילים הקשות כלפיי. היינו בטיפול זוגי ב-4 וחצי חודשים האחרונים והחלטנו לסיים את הקשר ביוזמתי והיא הסכימה למרות רצונה להמשיך (אין ילדים). בעבר היא אמרה שהיא גם רוצה לסיים את הקשר אך שינתה את דעתה.
    היא עוברת טיפול פסיכולוגי פרטני בחודשים האחרונים ולאחרונה אכן יש שיפור ניכר בהתנהגותה, ובצורת התקשורת איתי, אם כי יש מעידות. ורצון מאוד חזק שלה לתקן את הנזק שכביכול גרמה בהתנהגותה איתי ולהחזיר אותי אליה. ופתאום ממצב שבו הרגשתי שכל מה שאני רוצה זה לצאת מהקשר כי זה ממש לא מתאים לי ופוגע מאוד, יש בי קושי אמיתי לעזוב אותה. גם ממקום שיש לי רגשות אליה ואני חושב שאני אוהב אותה, וגם ממקום שבו היא פתאום הפכה להיות אישה עדינה ודואגת. מתוך פחד מניסיון העבר איתה והבנה שתהליך של טיפול כזה יכול גם לחזור אחורה ושהיא תחזור לעצמה ועוד עם היריונות וילדים מי יודע איך היא תהיה? השכל אומר לי לחתוך והרגש מאוד מקשה עלי. מרגיש אבוד ולא מצליח להיות שלם. במיוחד עם ניסיונות יומיים שלה לנסות להחזיר אותי אליה ולתת לה עוד צ'אנס. מרגיש כאב אמיתי ובלבול. אודה לעצתך

    תשובה: איך מתגרשים כשאוהבים?
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 23/03/2023 11:08:00

    שלום ישראל. 


    האופן בו אנו בוחרים קשרים, ובוחרים להישאר בהם גם כשמתגלים קשיים משמעותיים, נובע מגורמים רגשיים ונפשיים עמוקים שבחלקם אינם מודעים. מסיבה זו, לא פעם קשה לקבל החלטות ולעמוד מאחוריהן, בתחום הזוגי. לאור זאת, אני מציעה לפנות לטיפול פרטני בו תוכל לבחון יותר לעומק את הדילמה שלך. במקרים רבים, עיבוד גורמים העומדים בבסיס הבחירה הזוגית מרחיב את החופש ומאפשר לקבל החלטות ולעשות בחירות באופן שלם יותר.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
טל משולם

טל משולם

חיפה
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו