תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אנונימית ב - 15/01/2023 15:15:24

    אני נמצאת בטיפול שנתיים.
    אציין שמהפעם הראשונה שהגעתי לטיפול הציקה לי מאוד העובדה שאין למטפלת שלי הפסקות בין מטופלים ובתום הזמן המטופל הבא דופק על הדלת של חדר הטיפול. יש יציאה נוספת שמשם יוצאים. תמיד זה הוביל אותי לתחושה של ארעיות וחוסר ביטחון, מן תחושה כזו שאין לי מקום. ניסיתי שוב ושוב לומר זאת למטפלת והיא שוב ושוב ציינה שהיא מבינה את הקושי שלי אך לה אין הפסקות, יש 2 דלתות ומאחת נכנסים ואחת יוצאים. היא יכולה לבקש מהמטופל הבא לא לדפוק אבל יתכן וידפקו כי זה לגיטימי...
    היו מספר פעמים בהם מטופלים עומדים מאחורי הדלת ומשוחחים בטלפון או ילד עם הורה וזה גורם לי להרגיש רע מאוד. השלמתי עם זה במובן מסוים כי בסך הכל הרגשתי שהטיפול תורם לי. אם כי מדי כמה זמן שוב זה הכעיס אותי מאוד.
    לאחרונה אני מרגישה שאני ממש כועסת על המטפלת שלי ותחושות חוסר המקום, התלישות והבלבול ממש מציפות אותי. ניסיתי לכתוב לה על מנת שתעזור לי להבין אם אני במקום הנכון או מה קורה שאני מרגישה כל כך תקועה. כך או כך לא ממש הצלחתי להעלות את זה וכתבתי לה את התסכול שלי כלפיה. בתגובה היא ענתה שייתכן שאני מרגישה הרבה פעמים חוסר אונים גם בטיפול.
    בטיפול האחרון רציתי לספר איזו שהיא התרחשות שקרתה במהלך השבוע וציינתי שדמות מסוימת ממש עיצבנה אותי. היא לא שמעה את הסיפור עד הסוף והגיבה: כי את מעצבנת.
    הרגשתי שזה ממש לא בסדר התגובה הזו שלה ואז היא הסבירה ש " לא, את יודעת לעצבן"...
    בכל מקרה זה רק הוסיף על התסכול שלי ממנה ואני מרגישה מאוד מבולבלת לאחרונה ושאני לא מתקדמת אלא רק חוזרת אחורה. האם יש עוד טעם לנסות לדבר אתה? או שזו התנהלות לא תקינה כמטפל, חצית גבול בכל מקרה וכדאי לסיים?
    תודה רבה

    תשובה: האם הגיע הזמן לסיים?
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 15/01/2023 22:50:10

    שלום לך.


    קשה להגיב ולחוות דעה על דינמיקה טיפולית "מבחוץ" מאחר ומעמדה זו קשה להבחין בין היבטים הקשורים במגבלות המטפל.ת, כאלו הקשורים בתקיעות בתהליך הטיפולי וכאלו המהווים ביטוי של תכנים נפשיים שטרם נמצאו להם ניסוח וביטוי ישירים יותר. בהתאם, אני מציעה להעלות בפני המטפלת את הדילמה שלך בנוגע לסיום הטיפול. במקרים רבים, שיח ישיר על הנושא מאפשר לבחון אם יש עוד מקום להתקדמות או שיש תחושה של מיצוי פרק הטיפול הנוכחי. בכל מקרה, חשוב שתרגישי שהשיח מאפשר תנועה, התקדמות והעמקה של הבנתך את עצמך.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
טל משולם

טל משולם

חיפה
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
יעל רייף סולומון

יעל רייף סולומון

חיפה
טל יהודה

טל יהודה

רעננה