תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י עמית ב - 21/09/2022 01:09:06

    שלום,
    יש לי חבר מאוד קרוב שאני מכיר כבר 20 שנה מכיתה א׳ והוא אחד כזה שמרגיש שהוא ״חכם״ (אני לא אומר שהוא טיפש) אך לא מצאתי משהו יוצא דופן מלבד ידע כללי רחב מזה שהוא קורא המון ערכים גם חסרי משמעות בויקיפדיה.
    יוצא לנו לדבר המון כמעט באופן יומיומי וכשנכנסים לויכוח/דיון גם אם זה על משהו מאוד שטחי כמו האם נועה קירל זמרת טובה או אני מיד נכנס ללחץ שמשפיע עלי מאוד וזה לוקח אותי להמון מחשבות ואני לא יודע איך להירגע להגיד לו ״טוב״ וזהו אני לא יכול אני חייב כאילו שהוא יגיד טעיתי או יסכים איתי לפעמים זה גם דברים מאוד ברורים הוא פשוט לא מסוגל להגיד טעיתי.
    איך עלי לפתור את הבעיה הזו עם עצמי איך לדעת לשחרר להגיד לו ״טוב״ תתעסק בשלך ועזוב אותי
    רוב הדברים האלה קורים בWhatsApp אל מידי פעם גם בשיחות פרונטליות שאני ממש יודע שהצד השני טועה הוא רואה שהוא טועה אבל לא יגיד טעיתי הוא ימציא תירוצים.
    תודה רבה!

    תשובה: מתח/חרדה בעת ויכוח
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 22/09/2022 18:59:45

    שלום עמית.


    איני יודעת אם התחושות שאתה מתאר מלוות אותך גם בקשרים נוספים מלבד הקשר עם החבר שתיארת. אם הן ספציפיות לקשר זה, ואם הקשר עם החבר חשוב לך, אני מציעה לבדוק שני כיוונים- האחד, לבדוק מה בתגובותיו של החבר מפריע לך ולפתוח איתו את הנושא. השני, לנסות להזכיר לעצמך שהתחושות האלו הן "תופעות לוואי" של הקשר ותו לא, וכך לנסות לא להיבהל מהן אם וכאשר הן מופיעות. 


    במידה ומדובר בתחושות שמופיעות במגוון אינטראקציות, שווה לנסות להבין בינך ובין עצמך את מקורן. למשל, האם הן קשורות בקושי סביב דימוי עצמי, בחשש מקונפליקטים וכן הלאה.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית