תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י מוטי ב - 20/06/2022 21:47:22

    ניגשתי לטיפול בבעיה לפני כ- 7 שנים ומאז אני עם טיפול תרופתי. אני מחפש מטפל ורואה שבעיקר מכוונים לטיפול CBT שהוא יחסית קצר ומיועד לשיפור תפקוד שוטף.

    הטיפול שאני מייחל לעצמי הוא כזה שבאמת ישפר את השגרה שלי,
    אני לא יודע עד כמה הבעיות שלי הם ישירות בגלל שהפרשת הדופמין שלי לקויה וכמה מזה בגלל בעיות ותחושות שאני סוחב שנים?

    אני חושש מאוד להתחיל טיפול ואחרי מספר פגישות או אולי אחרי שאסיים סדרת טיפולים , אז כלל תצוף בעיה שאם מלחתחילה היו עולים עליה אז גם כל הגישה של המטפל היתה אחרת.

    אני מבין שיש שיחה עם מטפל לפני התחלת טיפול אבל יש מטפלים ומכונים שבעיקר מתמקדים בשיטות קוגניטיביות אז אני מאמין שהם ינסו לתת לי פתרון אמיתי אבל בכלים שלהם.

    הבנתי שיש מכונים שמבצעים אבחונים מקיפים, אני קראתי על פסיכודיאגנוסטי ופסיכודידקטי , אני מניח שיש אחרים ואני באמת לא יודע איך קובעים למי עושים איזה אבחון .

    מה שאני מבין זה שיש רמות שונות של אבחון שזהו שלב מאוד קריטי ואם אני סוף סוף מוצא אנרגיות להתחיל תהליך אז אם צריך שווה לי להשקיע באבחון מקיף בהתאם להכוונה של גורם מקצועי.

    מודה מאוד למי שייבחר להגיב

    שלום מוטי.


    בחירת הטיפול נעשית בהתאם למוקד הבעיה המביאה לפנייה לטיפול. הפרעות קשב וריכוז, למשל, עשויות להיות כרוכות הן בהיבטי הניהול העצמי הנובעים בהפרעת הקשב, הן בפגיעה בהיבטים רגשיים כדימוי עצמי, והן בהיבטים חברתיים ובין אישיים. בהתאם, כצעד ראשון כדאי לנסות ולנסח לעצמך מהו הדבר אשר מפריע לך במיוחד ומביא אותך לפנות לטיפול. אם אתה מתקשה בכך, מציעה להתייעץ עם פסיכיאטר ולבקש את הכוונתו בבחירת הטיפול המתאים לך. במידה והפסיכיאטר יתרשם כי קיים צורך באבחון נוסף, הוא יוכל להציע לך הכוונה גם בהיבט זה. 


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
יעל רייף סולומון

יעל רייף סולומון

חיפה
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
טל יהודה

טל יהודה

רעננה