תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אוריה ב - 19/06/2022 18:32:22

    שלום, הבן שלי חייל ויש לו חברה שמתגייסת עוד שנה. הם יוצאים כמעט שנתיים, יש בינו לבין החברה אהבה גדולה, והם מסתדרים מצויין...מה גם שהחברה שלו מאוד תומכת בו ומפרגנת לו, מהרגע שהוא מגיע מהבסיס הם לא נפרדים עד הרגע שהוא חוזר לצבא. יחד עם זאת ישנה בעיה שקשורה לבן שלי, הוא עושה מניפולציות רגשיות לחברה שלו בכל פעם שהיא צריכה לצאת בלעדיו, לדוגמא: היה לה טיול שנתי הוא ממש לא רצה שהיא תצא והפעיל מניפולציות, יש לה מסיבת סוף שנה והוא שוב חוזר על הדפוס ומפעיל מניפולציות רגשיות עליה. כל סיטואציה שקשורה להנאה של החברה- מסיבה, טיול וכו' והוא נמצא בבסיסישר הוא מתחיל לעשות לה סרטים....

    גם הבן שלי וגם החברה שלו פתוחים איתי....ואני מודעת למה שקורה בינהם...איך אפשר לעזור לו לשנות את הדפוס הזה? ובכלל מה ניתן לעשות על מנת שלא יחזור על הדפוס במערכות יחסים אחרות במידה ויהיו.
    כמו כן האם זה נכון "להתערב" בין מה שקורה בינהם כאשר אחד מהם פונה אלי ומבקש עיצה הקשורה למערכת יחסים בינהם?

    תשובה: התנהגות של הבן
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 20/06/2022 23:00:31

    שלום אוריה. 


    כאם, את מחוייבת קודם כל לבנך ובמובן זה, ממליצה שלא להכנס בין בני הזוג אלא לקיים שיח על קשיים זוגיים עם בנך בלבד. מאחר ואת מתרשמת כי בנך נוקט בדפוס אשר עשוי לגרום לו קושי משמעותי בתחום הזוגי, מציעה לשתף אותו בפתיחות בהתרשמות זו. לא תוכלי לשלוט במה שיבחר לעשות עם דברייך, אך תוכלי להציע לו את מחשבותייך בתקווה שיוכל להיעזר בהן. כמו כן, במידה ותתרשמי מתגובתו כי קיים קושי משמעותי בפן הזוגי או הרגשי, ניתן לפנות אל טיפול פסיכולוגי אשר יכול לסייע בהתמודדות עם היבטים נפשיים העומדים בבסיס דפוסים מהסוג שתיארת. בכל מקרה, זכרי שמדובר בבחור צעיר אשר יכולותיו הזוגיות עדיין מתפתחות, ויתכן שיהיה עליו גם ללמוד מטעויות, ובמצבים אלו תרומתך המשמעותית תהיה ביכולת להיות לצדו וללוות את התמודדותו. 


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
הילה ברנר

הילה ברנר

תל אביב - יפו
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
טל משולם

טל משולם

חיפה