תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י נ ב - 08/05/2022 13:43:30

    שלום איני מאובחנת כאישיות גבולית כרגע אלא עם הפרעת הסתגלות עם מרכיבים של חרדה ודיכאון ובמעקב אחר הפרעות אישיות מאשכול B,C התאמתי את עצמי לרוב הדברים המוזכרים באישיות גבולית וזה מפחיד אותי האם זה אומר שאני אדם רע? כי אני ההפך הגמור.. הכוונה בתפיסה החיצונית של אנשים מה ההשלכות של זה? מה זה אומר לגביי? גם אם כן תהיה לי האבחנה הזו.. תודה.

    תשובה: הפרעת אישיות גבולית
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 08/05/2022 19:03:07

    שלום לך.


    ראשית, לאבחנה של אישיות גבולית אין דבר וחצי דבר עם רוע- זו אבחנה המסמנת בעיקר את עוצמת הסבל הנפשי שחווים האנשים הסובלים ממנה, לאור קשייהם בתחום הרגשי והבין אישי. 


    מעבר לכך, אני חושבת שלא כדאי לגשת להתבוננות והתמודדות עם קשייך מעמדה "אבחונית", ובפרט אם אבחנות אלו מייצרות בעיקר חרדה וכאב. אבחנות מכוונות בעיקר ל"מיפוי" הקשיים, ונוגעות באספקטים תיאוריים של האדם, ולא בממדים עמוקים יותר של הנפש. לכן, מה שחשוב אינו ה"אבחנה" אלא הקשיים איתם את מתמודדת בפועל. בהתאם, ממליצה להניח לאבחנות בשלב זה, ולהתמקד בשאלה האם את זקוקה לטיפול פסיכולוגי אשר יקל עלייך בהיבטים רגשיים ובין אישיים שונים. במסגרת טיפול תוכלי גם לברר לעומק את משמעות חוויתך ומחשבותייך סביב האבחנות בהן זיהית את עצמך.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
בן פדידה

בן פדידה

חיפה
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו