תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י ע ב - 25/03/2022 17:45:54

    שלום,
    אני מרגישה ש״יש בי בעיה״. כל פעם מחדש אני מרגישה שמגיעה לאותו מקום. אני מרגישה מתוסכלת, אני לא מצליחה לראות את העתיד של עצמי- לא מצליחה לראות תמונה שאני יכולה לשאוף אליה. התקיעות הזו נוגעת פחות או יותר לכל תחום בחיים שלי- בזוגיות, בתחום מקצועי, חברתי, ומשפחתי. משהו מרגיש לי מתוסבך יותר מאנשים אחרים, אני רואה אנשים סביבי מתמודדים עם בעיות שונות ועוברים אותן, הם מפחדים וחרדים פחות ממני, הם החלטיים יותר ממני. נראה שדברים פחות מסובכים אצלם. אצלי הכל תמיד מלא בכל כך הרבה רבדים ואני מרגישה שהולכת המון לאיבוד עם עצמי ובתוך עצמי, לא מצליחה לקחת החלטות, נמצאת המון בלחץ ובתחושה של חוסר שליטה ובעיקר הרבה תסכול מעצמי.
    אני נמצאת בקשר זוגי כבר קרוב לשנתיים, מההתחלה היו לי ספקות, ועוד לפני הקשר ליוותה אותי תחושת התקיעות הזו. בן הזוג שלי מדהים מכל בחינה, הוא מכיל אותי, ואני מרגישה בטוח וטוב איתו. ועדיין משהו בראש שלי לא מרפה, ואני כל הזמן מתנדנדת ביחס אליו ובתחושות שלי אליו. מרגיש לי שיש משהו עמוק מאוד שאני צריכה לפתור כדי שדברים יוכלו לעבוד איתו, ובינתיים נוצר מצב שפעם בכמה זמן יש פיצוץ שגורם לנתק בינינו ותחושות מאוד קשות של שני הצדדים, פיצוצים שמביאים כמעט לפרידה. אני רוצה לטפל בעצמי, אני רוצה להבין דברים, לשנות את התקיעות בחיים שלי באופן כללי, ולהצליח לגרום לקשר הזה לעבוד בפרט, להבין את מה שאני צריכה להבין כדי שהפיצוצים המתישים האלה ייפסקו- ברור לי שריבים וכעסים תמיד יהיו, אבל הפיצוצים האלה נוגעים לדברים כל כך מהותיים בקשר, וזה משהו שברור לי שלא צריך לקרות בתדירות כל כך גבוהה- גם בתחושה שלי, וגם מכל ההתנהלות של זוגות שאני רואה מסביבי. אשמח לעצה שתוכל לקדם אותי בכיוון כלשהו. מפחדת מאוד לאבד את בן הזוג שלי…

    תשובה: תקיעות
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 28/03/2022 07:52:21

    שלום לך.


    מאחר ואינך מתארת קושי זוגי נקודתי אלא קושי רחב יותר של תקיעות ותחושות תסכול וכאב, אני מציעה להתבונן על הקשיים כפתח לשינוי, ולא להתמקד בהיבט ספציפי של הגנה על הזוגיות. בהתאם, מציעה לפנות לטיפול פסיכולוגי בגישה פסיכודינמית. טיפול מסוג זה מציע מרחב להתבוננות על אפקטים רגשיים, אישיותיים ולא מודעים ובכך מרחיב את החופש ואת אפשרות השינוי במגוון תחומי חיים.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
בן פדידה

בן פדידה

חיפה
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו