תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י מורן99 ב - 12/03/2022 20:19:28

    התבשרתי שהבת של המטפלת נפטרה בפתאומיות ומאז אני לא יכולה להתנתק מהכאב על אובדנה, מהכאב של המטפלת . אני נקרעת מבפנים ולא מצליחה להכיל את זה .

    הלכנו לנחם ופתאום גיליתי קצת ממנה , התבוננתי בתמונות של הבת . לא נתפס איך פתאום נערה בתוך יומיים נפטרה . אני מוצפת וקשה לי כלכך המחשבה על מה שהיא עוברת וכמה קשה לה .ועכשיו שכביכול היא הכאובה ולי אין שום דרך להקל או להיות שם וזה גם לא מ"תפקידי"

    לא ברור לי מה הלאה , אבל אם היא תמשיך איתי בטיפול אני גם לא רואה איך אפשר להתמקד בעצמי ולא לשאול אותה עליה ומנגד איך בכלל אפשר לשאול משהו כזה איישי וברור ובו זמנית חודר לחיים האישיים שלה .

    אני תוהה שאם לי ככה קשה אז מה עובר עליך , איך היא תקום , זה כאב שאין לו מרפא . אילו הייתי יכולה לבחור הייתי מעדיפה למות במקומה

    תשובה: שבורה וכואבת
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 14/03/2022 12:27:37

    שלום מורן.


    צר לי מאוד לשמוע על כאבה ואובדנה העצום של המטפלת שלך, ועל אלו שלך. 


    אני לא בטוחה שיש הרבה מה לומר על סיטואציה כזאת, מלבד שכדאי לבוא אליה אמיתית. לשתף גם בכאב ובתחושה שליבך יוצא אליה, וגם בקושי שלך כמטופלת להמשיך ולקיים את הסיטואציה הטיפולית ה"רגילה". במקביל, אולי כדאי גם לזכור שיתכן ועם הזמן, חזרה לשיח הטיפולי ולתפקיד הטיפולי יכולה דווקא להקל על המטפלת שלך להתחבר בחזרה לחיים ובמובן זה, יכולתך להיות אמיתית ולתת ביטוי גם לדאגה והכאב וגם לצורך שלך לשוב לקשר טיפולי רגיל היא בעלת ערך.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור