תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אמא מודאגת ב - 11/03/2022 13:02:38

    היי, בתי בת הכמעט 10מאז ומתמיד סבלה מפחדים וחרדות. טופלה באמצעות cbt ועברנו הדרכת הורים. התהליך מאד הקל אבל תמיד ברקע יש חרדות.לאחרונה שמתי לב שלבתי אין ביטחון עצמי רב והביישנות שלה שתמיד הייתה שם, החמירה מאד. בעיקר בסביבת כאלה המבוגרים ממנה.
    אני בעצמי סובלת מחרדות לחץ וחוסר ביטחון עצמי. לא ביישנית כלל אבל מאד מאד מודעת וביקורתית לגבי עצמי. אני מאמינה שיש קשר הורי גנטי וגם קשר התנהגותי למצב(לומדת ממני גם מבלי שאני מתכוונת). האם קיים טיפול שהינו גם פרטני עבור כל אחת מאיתנו וגם נוגע בהורות בהקשרים הללו? מאמינה שאם אטפל בעצמי זה יעזור גם לבת שלי.
    תודה מראש!

    תשובה: טיפול פרטני + טיפול הורי
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 14/03/2022 09:57:23

    שלום לך.


    נשמע מדברייך שאת מזהה כי מאחורי הסימפטומים הגלויים של ה-OCD והפחדים קיימים גורמי עומק הקשורים להיבטים נרחבים יותר כמו דימוי עצמי, התמקמות ביחסים וכד'. במובן זה, יתכן וטיפול בגישה פסיכודינמית יכול לסייע לביתך, מאחר וזהו טיפול המציע מרחב לעיבוד היבטים רגשיים לא מודעים ולהנעת שינוי נפשי מעמיק. לגבי החיבור לקשייך, אכן קיים לא פעם קשר הדוק בין היבטים נפשיים לא מעובדים של ההורה להיבטים רלוונטיים אצל הילד, ולכן הכיוון של טיפול במקביל יכול לתרום. ניתן לעשות זאת או באמצעות פנייה שלך עצמך, במקביל, לטיפול בגישה פסיכודינמית, או באמצעות הדרכת הורים/טיפול הורי אשר יכוונו להיבטים מעמיקים יותר של ההורות.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים