תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י מיכל ב - 05/03/2022 19:49:10

    לליטל ושרון צוות הפורום,שלום רב. שמי מיכל ויש לי בת בכיתה י"ב. בתקופה האחרונה, חודש חודשיים אחרונים בתי נעדרת משיעורים, כל פעם משיעור אחר.
    שוחחתי איתה מס' פעמים כדי לנסות לעזור לה,שאלתי אותה האם מישהו מהתלמידים מפריע לה, אולי אחת המורות מעצבנת אותה או האם יש לה קושי עם מחנך הכיתה שאגב הוא איש מקסים ומאוד מוערך!
    אני עצמי מרגישה מאוד נבוכה, כבר פעמיים קיבלתי טלפון ממורות, היא עצמה מספרת שמאוד נמאס לה מבית הספר, למורים שם לא איכפת באמת מהתלמידים, יש בכיתתה תלמידים שלא נותנים למורים ללמד וזה מאוד מרגיז אותה. ניסיתי להסביר שהעידרויות רבות, יורידו לה מהציון בתעודה. היא גם מספרת שמרוב שיש בעיות משמעת, היא עצמה לא מצליחה להתרכז בשיעור,
    והיא לא מוצאת את עצמה ואני בהחלט מבינה אותה.
    אשמח אם תוכלי לאמר לי מה דעתך על כל מה שקורה לה וכיצד עליי לדבר איתה?
    תודה, ושבוע טוב.

    תשובה: היעדרויות מבית הספר.
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 07/03/2022 18:16:06

    שלום מיכל.


    קשה לי לומר ממה נובעת התנהגותה של ביתך, מאחר והיא יכולה לנבוע מסיבות רבות- החל מסיבות "מציאותיות" הקשורות בשחיקה וחוסר עניין והנאה מהלימודים, דרך התנסות במרדנות אופיינית לגיל ההתבגרות ועד לביטוי לקושי רגשי אשר טרם נמצאו לו המילים. לאור זאת, אני מציעה בשלב ראשון לבדוק האם חלו שינויים נוספים- האם יש ירידה במצב הרוח, התקפי זעם או שינוי במצב החברתי/קשורתי, למשל. במידה ואכן כך, כדאי לפנות להתייעצות מקצועית. במידה ולא חל שינוי בתפקוד והמצב הרגשי והחברתי, ובמידה וביתך תלמידה טובה בד"כ ללא קשיי התנהגות או לימוד משמעותיים כך שהתנהגותה לא מסכנת אותה באופן משמעותי- אני מציעה להשאיר בידיה וביד בית הספר את הטיפול בנושא, ואף לומר לביתך שאינך יכולה למנוע ממנה להבריז- את יכולה רק לשקף לה את המשמעויות של בחירתה. מעבר לכך, המשיכי לעכוב אחרי המצב והיי ערה לשינויים נוספים.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
טל משולם

טל משולם

חיפה
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
בן פדידה

בן פדידה

חיפה