תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י לטם ב - 02/01/2022 10:32:16

    שלום, מקווה שזה לא מוזר מידי, אבל זה קצת מטריד אותי ואשמח להסתכלות אובייקטיבית יותר ממני:
    כשיש לי הרבה הודעות לענות עליהן ברשתות (ווצאפ ואינסגרם) אני שמה לב שאני נלחצת, אפילו שאלו הודעות כמו ברכות יום הולדת נעימות לצור שאני מברכת עליהן לצורל העניין, כשזה בא במסה זה מרגיש כאילו כל ההודעות והמילים מעורבלות ומרחפות לי בראש עד שאענה להכל וכשאני עונה קשה לי להתרכז בטקסט ולוקח לי המון המון זמן לכתוב תגובה כי אני לא מצליחה להירגע...
    וגם, מקווה שזה ייצא קצת ברור - כשאני כבר שולחת את ההודעה סוף סוף לנמען, אני חושבת על זה שהוא פשוט מקבל את ההודעה שלי בלי לדעת שלפני כמה שניות התנהגתי כלכך מוזר ואני פוחדת שזה יעשה לי תחושת אי נעימות כלפיו.
    זה ממש מוזר? מה קורה פה בעצם? אני אוהבת את העבודה שלי ופוחדת שאכנס לערפול כזה במסה של הודעות. תודה רבה על התשובה

    תשובה: סוג של טקסים בזמן כתיבת הודעות
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 03/01/2022 14:49:51

    שלום לטם.


    התנהגויות ותחושות "לא הגיוניות" נובעות בדרך כלל מהיבטים נפשיים לא מודעים אשר מנסים לבוא לידי ביטוי כדי לקבל התייחסות ועיבוד. קשה לי לומר מתוך הדברים שאת מתארת מהו בדיוק הגורם העומד מאחורי התחושות שאת מתארת יתכן והיא קשורה ל"חרדת ביצוע" הנובעת מהעיסוק בשאלה איך רואים אותך: איך תיראי ותיתפסי על ידי אחרים? האם תתפקדי מספיק טוב ומה אם תחשפי כמי שלא באמת מתפקדת טוב? כלומר, התחושות שאת מתארת עשויות לנבוע מהיבטים הנוגעים לדימוי עצמי, פרפקציוניזם, חשש מהאופן בו אחרים תופסים אותך ועוד. 


    במידה והיבטים אלו מקבלים ביטוי בתחומי חיים אחרים וגורמים לך סבל משמעותי או פגיעה בתפקוד, אפשר לשקול פנייה אל טיפול פסיכולוגי. במידה והדברים אינם מגיעים לידי כך, כדאי לנסות ולהתבונן בניואנסים של התחושות והמחשבות מתעוררות במצבים שתיארת. 


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
שני דויטש

שני דויטש

פתח תקווה