תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י נגה ב - 24/12/2021 23:04:33

    בעלי ובני בריבים כל היום. הילד המהמם מאוד מאתגר נמרץ מורד לא ממושמע ומחייב השקעת אנרגיה רבה ולמרות שגם אני משתגעת ממנו לפעמים יש לי תקשורת טובה איתו. בעלי והוא כמעט לא מנהלים תקשורת חיובית. רבים מספר פעמים ביום. עונשים זה סוג התקשורת והמון צעקות. בעלי לא מפסיק לומר לו דברים כללים על אישיותו ושצריך להעביר אותו לפנימיה ועוד ואני מרגישה שהוא גומר עליו. אין בינהם שום רוך רק בריונות. בעלי אמר שהרים ידיים והוא פשוט צריך כמה ימים בשבוע לא להיות איתו במגע. אני כאמור מבינה את האתגר הוא לא ילד קל אבל מלא קסם ולבעלי לדעתי אין שום גישה חינוכית נכונה. אני רוצה הדרכת הורים מאוד קצרה וממוקדת שתאיר את עיניו כי מבחינתו הוא צודק והילד הוא זה שצריך טיפול. יש דבר כזה? מדגישה, אין סיכוי לתהליך ארוך. משהו קצר וממוקד מאוד. האם יכול להיות אפקטיבי

    תשובה: ריבים קשים בין בעלי לבני בן ה8
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 26/12/2021 09:23:25

    שלום נגה.


    איני יודעת לומר האם הדרכת הורים ממוקדת תהיה אפקטיבית או לא מפני שהצלחת כל הדרכה תלויה בסופו של דבר בנכונות ההורים לשמוע ולהשתמש בידע. עם זאת, מתוך הדברים שאת מתארת נשמע שיש צורך בהדרכה בהקדם האפשרי- כפי שאת עצמך מזהה המאבקים והאמירות הקשות הם בעלי השפעה שלילית ומכאיבה, אשר גם יש סיכוי טוב שמחמירה בפני עצמה את בעיות המשמעת. 


    מעבר למה שבן זוגך יוכל לקחת מההדרכה, יתכן ותוכל לתרום גם לך- את מתמודדת עם סיטואציה ודינמיקה משפחתית לא פשוטה, והדרכה תוכל להציע לך כלים גם בהקשר זה.


    ליטל


    תוכלי למצוא כאן רשימה של מטפלים שמתמחים בהדרכת הורים

אנשי מקצוע ומכונים

יובל קורן

יובל קורן

חיפה
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
יעל רייף סולומון

יעל רייף סולומון

חיפה
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה