<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י ירון ב - 01/10/2021 18:27:47

    רעייתי מנהלת בהס אם לארבעת ילדינו הבגירים החליטה לפרק בנחישות ויסודיות את הזוגיות לפני כמה שנים ללא פרסום כוונותיה ופיצצה את המטען לפני כשנתיים בידיעה שעלולה לאבד את הקשר עם בננו. לכל אורך התהליך הפגינה כלפיו עויינות בשל דאגתו לי. כעת נותק הקשר בניהם ולה לא נראה שמזיז דבר. שאלתי היא מה יודע לספר המדע על מצב לא טבעי כזה ? מה הסיבות הרפואיות כי סיבות הגיוניות אין.

    תשובה: מהן הסיבות האפשריות לויתור אם על ילד
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 04/10/2021 09:59:19

    שלום ירון.


    מערכות יחסים, ובפרט קשרים זוגיים וקשרים בין הורה לילד במערך המשפחתי, הם מורכבים וסבוכים ולכן אין טעם בחיפוש אחר "סיבה רפואית" למצב שאתה מתאר. אני יכולה רק לשער שנסיבות מורכבות הקשורות הן בקשר האם-ילד והן במערך המשפחתי בכללותו הובילו אליו. לכן, אני מציעה להתמקד בהתמודדות וניהול של הסיטואציה ולא בסיבות. ראשית נדמה לי שחשוב להבין האם אתה עסוק בנושא עבור בנך או מתוך הכאב והכעס שלך על פירוק הקשר. כדאי לבדוק האם בנך מעוניין בעזרה סביב הנושא ואם לא- נדמה לי שכדאי להשאיר לו ולאמו את ההתמודדות, לאור העובדה שמדובר בבגיר. במקביל, מציעה לשים לב לכך שגם אתה עברת פרידה לא פשוטה ולבדוק האם אתה זקוק לסיוע מקצועי סביב ההתמודדות.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

רון ארגמן

רון ארגמן

תל אביב - יפו
אסנת רום

אסנת רום

הרצליה
ליאת ספינזי

ליאת ספינזי

גבעתיים
ענת ברנע

ענת ברנע

עמק חפר
רוני ברק

רוני ברק

גדרה
עידו ויזל

עידו ויזל

תל אביב - יפו
נטליה פליידר

נטליה פליידר

מודיעין-מכבים-רעות
קים הגיתי גרין

קים הגיתי גרין

כפר סבא