תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י מתן ב - 13/09/2021 03:55:17

    שלום, אני בחור כבן 30, לאחרונה אני נזכר הרבה בשתי חלומות שחלמתי בילדות, אולי כשהייתי בן 8 - 10, אני לרוב לא זוכר את החלומות שלי, אבל אותם אני זוכר באופן מוחשי, ושניהם לא ממש הגיוניים לכאורה, אבל בכל אופן הם היו מבעיתים, התעוררתי מהם בתחושה של חוסר אונים וצורך להתחפר בשמיכה ולגונן על עצמי, ולאחרונה צפים לי זכרונות או פלאשבקים מהחלומות ההם. אני יודע שלעתים יש משמעות פסיכולוגית לחלומות, לכן אני מעוניין לשתף אותם בתקווה שתהיה לכם איזו תובנה שתשפוך אור על מהות החלומות הללו.

    בחלום הראשון אני זוכר שהרגשתי כאילו אני ער ויורד מקומת חדר השינה לקומת הסלון והמטבח, ובקומת הסלון והמטבח אני מוצא כמה אנשים זרים, שאותם זיהיתי בחלום כפולשים, שודדים, או משהו כזה, והם פותחים את כל הארונות בנמרצות, ובאותו החלום הם החזיקו קולבים, כאלה שתולים עליהם בגדים, בתור כלי נשק, וזה כל מה שאני זוכר מהחלום הזה, וכנראה התעוררתי ממנו בבעתה.

    החלום השני, אני מוצא את עצמי משוטט ברחובות השכונה שבה אני גר, בשעת בוקר מוקדמת כזאת, כשעדיין טיפה חשוך, והרחובות שוממים לגמרי, (זה כשלעצמו היה מפחיד כי הייתי ילד ובחיים לא הייתי בחוץ לבד בשעות כאלה) ומתוך השממה שברחובות אני רואה לפתע אדם זקן ושפוף נושא על גבו משא ענק וכבד שנראה כמו איזה מקרר גדול, ואז התעוררתי בבעתה, וכשהבטתי מהחלון בחדר השעה הייתה בדיוק כזאת שכבר בוקר אבל מעט חשוך בחוץ, באופן שהרגיש ממש כפי שהרגיש בחלום, וזה גם הוסיף לתחושת הפחד וחוסר האונים ופשוט התחפרתי לי בשמיכה בהתגוננות.

    איכשהו, היום בגילי, אני עדיין מרגיש חשוף ופגיע ומתכווץ באי נוחות כשאני נזכר בחלומות האלו. יכול להיות שהחלומות הללו מרמזים על משהו? על איזה עניין בלתי פתור? או על איזה פחד מהותי שמלווה אותי בתת המודע? ואם כן, האם יש דרך לפצח את משמעותם?

    תודה רבה

    תשובה: חלום מבעית
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 14/09/2021 09:38:23

    שלום מתן.


    כפי שאתה עצמך מזהה, חלומות (או ההיזכרות בהם) הם בדרך כלל דרכה של הנפש לעבד ולייצר מגע עם חלקים ותכנים נפשיים אשר המילים להם טרם נמצאו, או שטרם "יושבו" בתוך הנפש. לכן, התבוננות מעמיקה בחלום בדרך כלל לא תעשה "מבחוץ" אלא מתוך התבוננות וחקירה של האסוציאציות לחלום וההקשר הרחב בו הופיע. בהתאם, אני מציעה לבדוק עם עצמך האם אתה מעוניין בטיפול פסיכולוגי אשר יציע מרחב לחקירה, התבוננות ועיבוד של התכנים והחוויות הנפשיות העומדים בבסיס החלומות. זאת, מתוך הנחה שהתעוררות העניין והעיסוק בחלומות מרמזים על כך שמשהו בך הבשיל ומרגיש צורך לפתור ולהבין יותר.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות