תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י יעל ב - 12/09/2021 22:15:18

    ליטל שלום.
    אני בטיפול המון שנים למעלה מעשור. בשנה האחרונה מגיעה לטיפול מתוך בחירה אישית של שלמות לתת משהו לעצמי. אני לא תמיד מגיעה עם משהו מוגדר. מוצאת במפגש זה שיתוף ואולי סוג של צידה לדרך.
    בניגוד לבעבר , שלמה יותר עם התהליך, אך כמעט ולא חווה טלטלה פנימית מתוך נימי הבטן. מצליחה לשאת את המרחב של שבוע בין מפגש למפגש ואפילו את חופשת המטפלת שהיתה עד לא מכבר.

    אולם היום שוב התבשרתי על ביטול מפגש בשל חופשה נוספת. ללא מחסום וללא עצירה רגע לפני, הבעתי את מה שחשתי , כנראה בצורה בוטה ופוגענית, "שוב פעם את מתחילה.." לאחר מכן נקלעתי למצוקה פנימית על האמירה. בקושי רב השלמתי את הפגישה ללא עזיבה מקדימה, אך אמרתי כי לא אגיע שבוע הבא ובתוכי חשבתי כי גם יותר, והתחושה הרווחת בקרבי כי נמאס לי מהחפירה והבידוק העצמי הפנימי. אני מבינה כי כרגע אני רוצה להתרחק ולנתק מגע בשל הסיטואציה. רוצה לעזוב לגמרי. תחושות שהתעוררו בקרבי לא פעם. ושוב אותו מלכוד שאני כבולה בקשר ובאי יכולת להתנתק ועד כמה אכן אני רוצה בכך.

    מתוסכלת מהמנעד בין הקרבה לריחוק, בין הרצון להיות חופשייה ולחדול מהוצאת הסכום המטורף ולא מצליחה למצוא מקום של שקט לנהל בתוכי את הדברים ממקום בוגר ומחליט כי מספיק. זה מעצבן. לא רוצה להרגיש כבולה עם עצמי , להיבעט מקנאה צרובה לדמות המטפלת, ובו בזמן להתייסר על כסף שקונה את הקשר והטיפול. זה הקול שבי הקיצון שמדבר וחי ביתר שאת ברגעים אלו.

    אני פונה אלייך, למרות שמטבע הדברים,
    מתבקש שאדבר את הדברים למול המטפלת. בשלב זה אין בי את הכוחות והרצון לעשות זאת. נהדפת מהזעם של עצמי.

    תודה בכל אופן.

    תשובה: נהדפת מעצמי
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 13/09/2021 18:58:30

    שלום יעל.


    את מנתחת את הדברים באופן מפורט, מפוכח וכואב, ובמובן זה אני לא בטוחה שאני יכולה להציע תרומה של ממש להבנת הסיטואציה מבחוץ, מעבר להצעה והתקווה שתוכלי לפתוח את הדברים להתבוננות ועיבוד עם המטפלת. אני יכולה רק לומר שטיפול משמעותי, בין אם קצר ובין אם ארוך, תמיד מצליח להפתיע ולעורר שאלות, והשאלה היא עד כמה אכן רוצים, פתוחים ומעוניינים להתבוננות בשלב מסוים בחיים. נשמע שהקשר הטיפולי והצורך שלך בו הם עדיין נושא שאפשר להתבונן בו והשאלה היא אכן אם זה רגע נכון עבורך לעשות זאת, או שתגובתך הזועמת היא הדרך של נפשך לאותת על צורך לנוח (הרבה או מעט) מההתבוננות בעצמך באמצעות טיפול. 


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו