תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אור ב - 05/09/2021 22:42:22

    שירתתי בתפקיד מורכב בצבא ואני עומדת להתחיל ללמוד פסיכולוגיה עכשיו. השירות היה מאוד מורכב ובעקבותיו יש לי רתיעה וטריגר רציני מהנושא של התעללות במשפחה ועוד כל מיני נושאים דומים. יש לי ממש רוחות רפאים ודמויות מהשירות שרודפות אותי יותר משנה אחרי האירועים שקרו ונאמר לי שאני כנראה סובלת מטראומה משנית בעקבות מפגשים רבים וקשים מאוד שהיו לי בשירות עם העולם הזה. ההורים שלי חוששים מאוד שהלימודים יעמיקו את הקושי, אבל השירות יצר בי גם תשוקה גדולה ללמוד את זה ובעזרת ה' גם לסייע בעזרת הכלים האלה בעתיד. יש לכם עצות איך לבנות הגנה סביבי בשביל שאוכל באמת לעסוק בתחום? או תובנות לגבי מערכת התמיכה שיש למטפלים האם היא באמת מספקת ואפשר להישען עליה?
    תודה רבה ושנה טובה!

    תשובה: לימודי פסיכולוגיה
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 06/09/2021 07:51:43

    שלום אור.


    נשמע מדברייך שאת חשה שהמפגש עם אנשים, סיפורי חיים וחוויות מסוימות נגעו בך באופן עמוק ומשמעותי, ומציעים לך לצד הכאב וההיבט הטראומטי גם הזדמנות לצמיחה ועשייה משמעותית. באופן דומה, גם לימודי פסיכולוגיה מהווים לא פעם נקודת מוצא להתבוננות פנימית שעשויה להיות מצמיחה אך גם כואבת ומטלטלת. לאור האמור, ולאור רוחות הרפאים שרודפות אותך אני ממליצה בחום על פנייה לטיפול פסיכולוגי שיסייע לך לעבד את המפגש עם עצמך ועם נפשך אשר נוצר דרך המפגש עם חוויותיהם של אחרים.  כאשר הנפש ננגעת כך, בדרך כלל אין טעם לנסות לעקוף את המגע דרך הגנות או טכניקות- הדרך במרבית המקרים היא לעבד ולסגור את הפצעים הפתוחים, ובאופן זה אפשר גם להפוך את ההיבט הטראומטי להיבט מצמיח אישית ומקצועית. בכך טיפול יכול לתרום בצורה משמעותית.


    לגבי מערכת תמיכה מקצועית-אישית, זו במידה רבה בחירה אישית של כל מטפל. אפשר לבחור לעבוד לבד ואפשר לבחור לעבוד בצוות וללוות את העבודה בהדרכה, טיפול אישי ו/או קבוצת עמיתים של קולגות. בכל מקר, בדרך כלל מטפלים בראשית דרכם אכן בוחרים ליצור לעצמם רשתות תמיכה רחבות ומשמעותיות.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו