תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י דנית ב - 02/08/2021 20:11:05

    אני בת 24,

    עקב חרדות חברתיות וחרדות מוכללות שאני חווה כבר כמה שנים והייתי בטיפול בעבר נתתי שוב צאנס עכשיו לטיפול CBT בשילוב תרופתי של ציפרלקס אני כבר 3חודשים מטופלת.

    במהלך הטיפול נחשפתי כל פעם למשימה חדשה בה היה צריכה ליצור קשר עם אנשים. כאשר הגעתי לרגע המכריע בו אני צריכה לבצע את ראיון העבודה (מעולם לא עבדתי בעבר= כי נמנעתי מזה) נתקפתי חרדה במהלך הריאיון ואף עילפון. מצב שגרם לי לחזור כמה צעדים אחורה. האם לדעתך יש תקווה בשבילי למצוא עבודה\ להתברג במקום עבודה ולחיות חיים נורמליים וליצור קשרים חברתיים? האם סגנון טיפול שונה יעזור? או שכדאי לא לחשוף את עצמי יותר למושא החרדה על מנת לא לחוות תחושות כל כך קשות?

    תשובה: חרדה חברתית-עבודה
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 04/08/2021 14:59:45

    שלום לך.


    סיכוי לשינוי תמיד קיים, ובפרט כאשר ישנה נכונות נפשית להנעתו, ולכן לא הייתי ממהרת ללכת לפתרון של המשך ההימנעות- הימנעות משמעה צמצום משמעותי של החיים והתפקוד וחבל "להתחייב" לכיוון כזה, בוודאי בגילך הצעיר, בו כל כך הרבה אפשרויות עוד פתוחות בפנייך. במקרים מסוימים, הטיפול הקוגניטיבי לא מסייע מספיק מאחר ומתחת לפני השטח קיימים גורמי עומק אשר מונעים את האפשרות להשתמש בו באופן אופטימאלי. במצבים כאלו כדאי לפעמים לשלב טיפול דינמי (טיפול המתמקד בגורמים הלא מודעים לסימפטומים) עם הטיפול הקוגניטיבי והתרופתי, או לפנות לטיפול דינמי ורק אחרי עיבוד מסוים שיתאפשר במסגרתו להמשיך בטיפול הקוגניטיבי. בכל מקרה, אלו אלו שאלות משמעותיות אשר אני חושבת שכדאי לדון עליהן יותר לעומק עם המטפל, ולקבל החלטות מתוך דיון זה. מה שחשוב הוא לא להתייאש. אין סיבה שלא תצליחי בסופו של דבר להיות במקום טוב יותר.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה