תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י ארז ב - 11/07/2021 14:35:51

    שלום
    אני דוד לילדה בגיל ההתבגרות. הילדה התלוננה בפני הוריה שאני "חדרתי למרחב האישי שלה". הדבר מתבטא, לכאורה, בנגיעות באיבר מינה וכו'. אציין שלא היה ולא נברא. מה שמעניין, ששואלים אותה מתי ואיפה זה התרחש, אחד הארועים התרחש בבריכה של בית מלון בחופשה משפחתית שבה כל המשפחה הייתה נוכחת והיה שם חיכוך גופני בתוך המים, אך לא מיני. והיא נהנתה מאוד מהארוע, ולאחר מספר שנים, הארוע בברכה התפרץ כהטרדה מינית בתוך המשפחה.

    כמו כן אציין (לא יודע אם זה קשור):
    1. שהילדה סובלת מטיקים חזקים מזה זמן רב וכל גופה אחוז תזזית כאשר יש לה התקף. במידה מסוימת ילדים אחרים שמים לב (כי זה מאוד מוזר ומורגש) ויורדים עליה בגלל זה.
    2. מאז פרוץ הקורונה היא מסוגרת עם הזום, ונראה שהיא שקופה חברתית. למרות שיש לה חברות בודדות פה ושם, אבל יש משהו בהליכה שלה, בדיבור שלה, שהיא מסוגרת בעולם של עצמה. דבר שאופייני לגיל ההתבגרות אבל הדבר קיצוני לטעמי שאני מסתכל מהצד.

    לא מצאתי בחיפוש מהיר סימפטום קלאסי ידוע בספרות, אבל עניין אותי לדעת קצה חוט פסיכולוגיה קיים בספרות שבו אפשר להתעמק ולחקור בנושא. האם מדובר בסכיזופרנית ילדים/דלוזיה?.

    תשובה: Delusion - דלוזיה
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 12/07/2021 12:25:56

    שלום ארז.


    מהדברים שתיארת אין שום אינדיקציה להנחה שאחייניתך הוזה או סובלת מהפרעה נפשית העשויה להשפיע על שיפוט ותפיסת המציאות שלה. בהתאם, ולאור אינטראקציה גופנית אשר אכן נשמעת בעייתית ("חיכוך גופני" בין דוד לילדה), אני חושבת שכדאי מאוד שתפנה בהקדם אל איש מקצוע אשר יסייע לך להבין האם אכן מגעיך באחייניתך היו בעלי גוון פוגעני. ככל שתבדוק את עצמך בהיבט זה כך יגדל הסיכוי שתוכל לצמצם את הפגיעה באחיינית, בקשר המשפחתי ובעצמך.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו