תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י aa ב - 02/05/2021 00:16:37

    איך אפשר לעזור למטופלים כשמטפלים חוסמים אפשרות להגיב?
    להבנתי השיטחית כמטופלת שקוראת מידי פעם היכן שאפשר, טיפול קוגנטיבי התנהגותי עונה על הבקשה שלו. ואולי גם אימון אישי.
    לעומת זאת מי שענתה לו זו פסיכולוגית, והתשובה שלה מזכירה תשובות של פסיכולוגים נוספים כשהם מתבקשים לענות על שאלות שלא נעימות להן: הם מתעלמים מהשאלה.
    היא סיפרה לו על האמונה האישית שלה (הוא לא שאל ולא ביקש זאת ממנה) וליתר דיוק על חוסר האמונה שלה בטיפול קשוח ושלדעתה "שינוי של ממש" לא ניתן להשגה בדרך כזו אלא רק כניעה או שיתוף פעולה כוזב בין המטפל למטופל. הפסיכולוגית המליצה לו לחפש מטפלים פסיכודינמיים (גם לאחר שציין שעבר כבר שלושה טיפולים והתאכזב מכולם) וזאת מבלי להציע שיטות טיפול נוספות כפי שביקש.
    אני בשמחה הייתי מוסיפה את האפשרות לטיפול התנהגותי אילו היה אפשר להגיב. נראה שרק למנהלת הפורום יש אפשרות להגיב על שאלות, וכדי להוסיף הודעה צריך למסור מייל.
    לא ברור לי מדוע הפסיכולוגית לא המליצה על טיפול התנהגותי. אבל בעיקר לא ברור לי האם היא לא מבינה שחוסר נתינת מידע על שיטות טיפול הוא עבירה אתית על חוק זכויות החולה סעיף 13, שמחייב מטפלים לתת מידע על טפולים חלופיים.


    תשובה: מטפלים חוסמים אפשרות להגיב
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 03/05/2021 00:07:00

    שלום לך.


    הושמטו משאלתך פרטים אשר מפנים לאתרים אחרים ומצטטים משאלותיהם של פונים אחרים. מעבר לכך, הפורום מנוהל ע"י אנשי מקצוע המגיבים בהתאם להבנתם וגישתם המקצועית, וכל פונה רשאי להתייעץ עם מגוון אנשי מקצוע ולקבל את חוות דעתם. כמו כן, הבחירה כיצד לנהל את המענה בפורום נתונה לשיקול דעתם של מנהלי האתר- יש שפע אתרים אשר מציעים צורות שיח והתייעצות שונות, כך שכל פונה יכול לבחור את האתר המתאים לו. 


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד