תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י דודו ב - 27/04/2021 12:26:27

    היי,
    אני מטופל כבר לסירוגין כמעט 10 שנים ועברתי כבר 3 מטפלים שונים (שנה וחצי, שנתיים ושלוש שנים).
    אני אתחיל בזה שאני מאמין גדול בטיפול ובאמת חושב שאם יש מטפל טוב, הוא יידע לגעת בנקודות הרגישות ולשנות דפוסי חשיבה/התנהגות.
    הבעיה שלי היא כזאת- עם כל אחד מהמטפלים שהייתי לא הגעתי לתחושה שהוא/היא מצליחים לגעת במקומות הנכונים. הרגשתי שאני "מסבן" אותם יותר ויותר עם הזמן ושהם לא יודעים לזהות את זה ולכן זה נהיה כמו מעגל שכזה.
    אני מחפש טיפול שיהיה מאוד "קשוח" איתי ולא ייתן לי לסטות ולברוח. לא רוצה מטפלת/ת שיושבים מולי ומהנהנים בראש וכל כמה דקות אומרים איזה משפט קצר.
    אני יודע שאני צריך מישהו/י שיובילו את הטיפול ולא יתנו לזמן לרוץ כדי למלא עוד שעה ולהמשיך.

    אשמח מאוד להמלצה על מטפל/שיטת טיפול

    תשובה: התלבטות בבחירת מטפל
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 28/04/2021 19:16:31

    שלום דודו.


    ראשית, אשתף באמונתי האישית ש"הובלה" או "קשיחות" של המטפל נוטים להיות הרסניים לטיפול. אין טעם (ואפשרות) לפרק בכוח או לעקוף את את נקודות ה"מריחה" וההתחמקות של מטופל משום שהאפשרות לגעת ולעבד היבטים אלו הם בדיוק המקומות מהם ניתן לצאת להתבוננות מעמיקה ולהנעת שינוי נפשי. הובלה או קשיחות אולי יכולים לייצר שיתוף פעולה כוזב או "כניעה" לפירושים של המטפל, אך לא שינוי של ממש, שהרי העבודה והתנועה הנפשית היא של המטופל, ובדידיו. 


    לצד זאת, אני חושבת שאתה צודק בכמיהה שלך לטיפול שיתאפשר בו שיח אמיתי ונוגע, שמצליח ללכוד את החוויה הנפשית שלך באופן מדויק, כולל את הנקודות בהם אתה נסוג או נמנע ממגע עם חוויה נפשית כלשהי. לאור האמור, אני חוששת שאין לי המלצה קונקרטית מעבר ל"שופינג" של מטפלים בגישה פסיכודינמית- כדאי לפגוש ולבדוק האם ועם איזה מטפל אתה מרגיש שהצלחת לשמוע משהו מדויק ונוגע על חוויתך. כמו כן, אני מציע לשתף כל מטפל שתפנה אליו במה שתיארת בפנייתך כאן.


    אני יכולה לדמיין כמה מתסכל ומאתגר להחזיק בו זמנית את האמונה בטיפול ואת תחושת ההחמצה, אך אל תתייאש. לא פעם הדרך הטיפולית היא ממושכת ועוברת דרך מספר טיפולים.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
פז חיט

פז חיט

כפר סבא
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
טל יהודה

טל יהודה

רעננה