תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י מיכל ב - 04/04/2021 13:48:41

    המטפלת של הבן שלנו משוחחת פעם בשבועיים עם המטפלת הרגשית בגן (נמצא בגן תקשורת) גם כדי לסנכרן ביניהן וגם כדי להחזיק קצת את המטפלת מהגן שלהערכתי אכן צריכה את זה. היא מחייבת אותנו עלות של פגישה מלאה. בתחושתנו זה מוגזם אבל רציתי לברר לפני מה נהוג.

    רוצה להוסיף כי הוא (בננו) הולך אליה פעמיים בשבוע לטיפול פרטני, פעם בשבועיים אנו מגיעות להדרכת הורים, ופעם בשבועיים היא משוחחת עם המטפלת בגן. בנוסף מדי פעם יש ישיבה כזאת או אחרת.
    בסך הכל יוצא לנו לשלם לה באזור החמש אלף ש"ח לחודש ולא מקבלות החזר כלשהו מקופ"ח מאחר והיא מטפלת במוזיקה ולא פסיכולוגית או עובדת סוציאלית. למותר לציין שזו הוצאה מאוד גדולה (יש לנו ילד נוסף על הרצף בשילוב, כך שהוצאות לא חסר).
    אשמח לדעת אם זו גישה סטנדרטית או יוצאת דופן.
    תודה רבה

    תשובה: תשלום עבור שיחות עם גורם חיצוני
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 04/04/2021 21:50:01

    שלום מיכל.


    למטפלים יש אג'נדות שונות בנוגע לגביית תשלום על פעולות שמחוץ לטיפול כך שקשה לי לומר האם גישתה של המטפלת יוצאת דופן. עם זאת, קיום הדרכה/שיחה עם מטפלת נוספת אחת לשבועיים, וחיוב על שיחה כזאת, היא למיטב ידיעתי פחות סטנדרטית וכדאי לבדוק אם אכן חיונית, ובוודאי אם חיונית בתדירות גבוהה כל כך. שימי לב שהמטפלת יכולה להמליץ על סוג ההתערבויות הדרוש, אך זכותכן גם לשים גבול ולא לקבל אתכל המלצותיה אלא להפעיל שיקול דעת. מעבר לכך, מאחר ואכן מדובר בטיפול אינטנסיבי הכרוך בעלויות גבוהות אני חושבת שלגיטימי לבדוק עם המטפלת אפשרות למתן הנחה.


    במידה ונושא התשלום משקף התלבטויות, תהיות או תחושות נוספות בנוגע לתהליך הטיפולי, ממליצה בחום לשתף את המטפלת בכנות ובפתיחות.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
פז חיט

פז חיט

כפר סבא
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון