תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י מוניק ב - 05/02/2021 19:03:37

    אני חושדת שלאחותי ולאמא שלי יש הפרעת אישיות נרקיסיסטית.

    אחותי בת 32, אמא שלי בת 53.

    האם יש משהו שאני יכולה לעשות כדי לשפר את חיי?
    פשוט כל הזמן הן מנסות לריב איתי, מקניטות אותי, מנסות ביחד לגרור אותי לריב איתן ואני פשוט כל פעם מחדש מוצאת את עצמי מתעלמת, ואומרת להן להניח לי, פשוט קמה והולכת.

    אם יכולתי לעזוב את הבית מבחינה כלכלית, זה היה פותר הכל(כי הרי ככה אין להן שום אופציה להתעלל בי) וככה הייתי מונעת מהן להתעלל בי. אבל בגלל שאין לי כרגע את היכולת לעזוב את הבית אני מחפשת מה עוד ביכולתי לעשות חוץ מGREY ROCK, ו NO CONTACT
    אני עושה מה שביכולתי ליצור גבולות בצורה נינוחה ובנועם, ולהבהיר להן שזו דרך התנהגות לא תקינה, לא נעימה, לא בוגרת ולא בריאה, ולא מכבדת.
    זה עוזר במידה מסוימת. אבל עדיין אני כנראה צריכה לשמור על קור רוח ולהזכיר לעצמי שלצערי אימי ואחותי אכן בעלות הפרעת אישיות נרקיסיסטית, כי זו הדרך בה אדם כזה מתנהג, גזלייטינג, דיואלואינג, השלכה, ועוד שלל התנהגויות פוגעניות חולניות. אני כנראה צריכה להמשיך להבהיר להן ולהציב עוד ועוד גבולות בתקווה שאני מורידה את ההתנהגויות המתעללות שלהן ומורידה אותן ממני.


    אני קוראת ומחפשת מידע בנושא. בינתיים זה מה שמצאתי, שיכול לעזור. זה מאוד לא נעים לי שאימי ואחותי כל יום מקניטות, פשוט מתעללות בי נפשית ואין לי מה לעשות כדי לסיים את ההתעללות הזאת. אני תמיד עם הפלאפון עם אוזניות, שומעת מוסיקה חיובית כדי לשמור על אופטימיות ולמנוע מעצמי לשמוע את הרוע שהן מפזרות.

    האם יש פתרון? האם יש דרך לגרום להן להניח לי?
    תודה

    תשובה: הפרעת אישיות נרקיסיסטית של אמי ואחותי
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 08/02/2021 15:45:06

    שלום מוניק.


    אני שומעת בדברייך כמה מתסכלים וכאובים חיי היום יום שלך במשפחה אך למרבה הצער, אין באפשרותנו לשנות אדם אחר אלא רק את עצמנו- ובפרט כאשר אין מדובר בשינוי התנהגות נקודתית אלא בדפוסי אישיות ויחסים כוללניים. לאור זאת, אני חושבת שכדאי להשקיע את האנרגיות והמשאבים לא בקשר עם אמך ואחותך אלא בכניסה לטיפול פסיכולוגי אשר יאפשר לך לעבד את ההתרחשויות והיחסים ולמצוא את הדרך הטובה ביותר עברך להתמודד עמם.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
פז חיט

פז חיט

כפר סבא
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו