תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אני ב - 13/12/2020 09:11:46

    שלום, סיימתי לאחרונה זוגיות. לימים ידעתי לקרוא לילד בשם״ התעללות רגשית״. לצד המון המון אהבה חוויתי המון ביקורת, קללות, השפלות והקטנות שלא תמיד שמתי לב אליהן. זה לווה במניפולציות רגשיות שגרמו לי להבין שאני אשמה, שזה מגיע לי. שכל אחד יתנהג אליי ככה ואם אני אמשיך להתנהג כמו שאני מתנהגת גם ירביצו לי. זה לווה בבידוד, ריחוק וימים שלמים בלי לדבר איתי. כשרציתי להתנצל היה מעיף אותי מהחדר ואומר לי שהוא לא מקבל את הסליחה, שכל מה שאני עושה שווה לפח.
    במעבר חד- אני בחורה אני בטחון עצמי יציב מאוד, לא קל לערער אותי, מודעת לעצמי בפן החיובי, יודעת שאני שווה המון, לא מתביישת לדבר ולומר את דעתי. אני אומרת את זה כדי להראות שאני לא בתבנית של מה שכולם חושבים של הבחורה החלשה שמתעללים בה. רוצה שידעו שגם נשים חזקות, משכילות ומוצלחות יכולות לחוות את זה. קיים מרכיב הבושה שאני מנסה לשים אותו מאחוריי ולהגיד לעצמי כל הכבוד שעצרתי את זה ושמתי לזה סוף. אני חיה חיים טובים ודי יפים תודה לאל ולא חושבת על זה כל הזמן. יש ימים שההתעללות צפה בי מחדש. חלום בלילה, או סתם מחשבה והכל עולה. המילים, הביקורת ההשפלות. לעיתים אני שואלת את עצמי למה? הוא באמת באמת אהב אותי לא סתם. אז איך? ולעיתים אני אומרת לעצמי למה את נתת לזה לקרות?
    ולפעמים אני פשוט קמה בבוקר עצובה. חושבת על זה ועצובה. כי זה לא מגיע לי ולא לאף אחת. אני חזקה וטובה ומאושרת אבל זה יושב שם איפשהו. הכעס על עצמי שנתתי לזה לקרות, הכעס עליו על מה שעשה, והכעס על זה שאני זוכרת לו את זה ולא חושבת על הדברים הטובים שעשה. אני כן חושבת עליהם והם מקשים עליי לחשוב על הרע.
    לפעמים, פעם בשבועיים , ההתעללות צפה בי. ולא זה לא נעים.

    תשובה: מוצפת אחרי סיום זוגיות
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 15/12/2020 09:04:35

    שלום לך.


    קודם כל, משמח ומרשים לשמוע שהצלחת לחלץ את עצמך מקשר פוגע, ואת כמובן צודקת בכך שגם נשים חזקות, חכמות ובעלות יכולות גבוהות עשויות למצא עצמן לכודות בקשרים פוגעים. נשמע מדברייך שהקשר הפוגע היה מעין "כמוסה" לא ברורה עבורך ובתוכך: קשר שלא תואם את כל מה שאת יודעת על עצמך ועל קשרים. לאור זאת, ובעיקר לאור העובדה שהזכרונות וההתבוננות על הקשר עדיין לא מרפים ממך, אני מציעה לשקול פנייה אל טיפול פסיכולוגי בו תוכלי גם לעבד בסביבה מיטיבה את החוויה וגם להתבונן במה שקרה לך שם, מה שהכניס והחזיק אותך במקום פגוע ומכאיב.


    ליטל


    תוכלי למצוא כאן רשימה של פסיכולוגים מומחים ומתמחים להתייעצות ובחינת טיפול

אנשי מקצוע ומכונים

ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו