תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י Yoko ב - 09/12/2020 21:09:33

    אני מאוד אוהבת את בן הזוג שלי, הוא מוצלח בהכל. מאלה שאי אפשר להבין איך מישהו יכול להיות כל כך טוב. אני בדרך כלל רגילה גם להיות מהמוצלחים, אפילו מאוד.אני שבדר״כ חווה דווקא תחושת עליונות מסויימת על אחרים ומרגישה אינטיליגטית וחדה מרגישה לידו פשוט סתומה. אני יודעת שהוא חושב שאני בן אדם מאוד חכם אך הידיעה הזו אינה משנה את ההרגשה שלי, אני מרגישה חסרת דיעות לידו. הוא יודע הרבה והתחושה היא שלכל דבר שאגיד או אעשה יהיו לו תיקונים כאילו הוא יודע טוב יותר (אני לא בטוחה שזה אכן המצב תמיד אבל זו ההרגשה שמועברת ממנו כנראה שלא בכוונה). זה גורם לי להרגיש חסרת ערך במערכת הזוגית, מה אני עושה בשבילו אם הוא תמיד מתקן את מה שאני רוצה לעשות, מה אני מביאה לזוגיות מבחינת שיח ושיתוף ידע?
    מה אתם ממליצים לעשות עם זה? אני מאוד אוהבת אותו אבל זו תחושה נוראית להרגיש במערכת יחסים. אנחנו מאוד פתוחים ואני יודעת שאוכל לגשת אליו עם הכל אבל לגבי זה אני ממש לא יודעת איך לגשת.
    תודה רבה, אתר מדהים לדעתי.

    תשובה: מרגישה נחותה בנוכחות בן הזוג
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 10/12/2020 23:56:39

    שלום לך.


    נשמע לי שאפשר לגשת לנושא שאת מתארת בשתי דרכים. האחת היא ניסיון להבין מה קורה ברמה הזוגית- לשתף את בן זוגך בכנות בתחושות ולחשוב יחד מה קורה בדינמיקה ומה קורה לך. לפעמים עצם השיח וההתבוננות המשותפת על תחושות כאלו יכולה לרכך משהו, ו/או לסייע בהתכווננות הדדית. כיוון שני הוא פניה אל טיפול פסיכולוגי במטרה להשתמש בתחושות שמתעוררות בך כפתח להתבוננות פנימית, עיבוד וצמיחה נפשית. חוויות המתעוררות בקשר הזוגי נוגעות לא פעם ברבדים עמוקים וחשובים של הנפש, ויתכן וה"סימפטום" של תחושת נחיתות מול בן הזוג היא הזמנה של נפשך להבין דבר מה על תחושת הערך שלך, והיבטים נוספים הקשורים בה.


    ליטל


    תוכלי למצוא כאן רשימה של פסיכולוגים מומחים ומתמחים להתייעצות ובחינת טיפול

אנשי מקצוע ומכונים

דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
פז חיט

פז חיט

כפר סבא
טל משולם

טל משולם

חיפה
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד