תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י מאור ב - 09/12/2020 03:01:01

    שלום,
    השנה הזו לא חייכה אליי, עם בוא הקורונה , בערך באמצע מרץ אובחנתי בחולה באורטיקריה , מחלת עור שאצלי היא פורצת כשהגוף מתחמם. בכאב עז, וההתמודדות מסתכלת ולפעמים ממש מרגישה לא אפשרית.
    לפני בערך 4 חודשים חוויתי זעזוע מוח, והחלמתי ממנו וחזרתי לשגרה, לפני חודש וחצי בערך התחיל הרגשה חזקה ומאוד מטרידה שקשה להסביר , אי נוחות בצד ימין של הראש, מורגש גם בגרון בצד ימין ובאוזן ימין ובעין.
    הבדיקות הנוירולוגיות ואחרות עד כה לא הצביעו על בעיה, אני לא יודע אם זה קשור לנפילה, אם זה כאב פיזי שנוצר ממשבר נפשי או מה.
    מתווסף לזה גם צלצול באוזניים לפעמים והרבה מאוד חרדות.
    הבריאות הציבורית לא עוזרת לי , לא עם טיפול נפשי (שמגיע לפי חוק מסתבר) לא עם טיפול פיזי, וגם לא מצאתי עזרה בהשתתפות עצמית של הקופה.
    אני חי עם הכאב בעור , ומתמודד עם אי נוחות תמידית בראש.
    אני בקושי עובד, חסר מוטיבציה יותר מאי פעם בחיי. חזרתי להורים, מרגיש שהחיים נעצרו .
    הגעתי למצבים שלא חשבתי שאגיע אליהם בחיים.
    הקושי לעזור לעצמי מתעצם בתקופה הזו, מרגיש שאיש מסביבי לא מבין את המצוקה. אין לי כסף לפנות לרפואה ועזרה פרטית. מרגיש אבוד לחלוטין , יש מקור עזרה שאוכל להישען עליו?

    תשובה: תחושת מצוקה בעקבות מחלה
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 09/12/2020 18:59:41

    שלום מאור.


    אני מצטערת לשמוע על רצף ההתמודדויות הרפואיות המאתגרות מולן אתה ניצב. אכן לא פשוט, ואני חושבת שהאינטואיציה שלך לגבי פנייה אל טיפול פסיכולוגי נכונה וחשובה- הגוף והנפש פועלים יחד, וישונה"ש סיכוי טוב שטיפול יקל על ההתמודדות בצורה משמעותית. לכן, אני חושבת שקודם כל כדאי להתייחס לצורך בטיפול פסיכולוגי כאל צורך דחוף, ולהתארגן בהתאם גם אם דורש מאמץ כלכלי. תוכל למצוא מטפלים שנותנים טיפול מוזל כאן


    מעבר לכך, כ"עזרה ראשונה" אפשר להיעזר בשלושת המפגשים הטיפוליים החינמיים המוצעים כעת במרבית קופות החולים לאור משבר הקורונה. בנוסף, כדאי לחפש פוקומים אינטרנטיים אשר מציעים תמיכה לאנשים המתמודדים עם קשיים ספציפיים. כדאי לבדוק באתר "כמוני", למשל.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד