תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י עדי ב - 08/12/2020 09:15:56

    הי,
    בעלי אדם חמום.
    כשהכרנו כנראה היה שולט בעצמו וזה היה יותר מעודן, ועם השנים זה החמיר.
    ברגע שהוא כועס ישר צועק בצורה מאוד אגרסיבית. וגם בשפת גוף מאיימת. הרבה פעמים טיעוניו לא הגיוניים וגם מגיע לשמות גנאי ועלבונות מיותרים.
    אחרי שנרגע לא מבקש סליחה אלה ממשיך כאילו לא קרה כלום (מודל של הוריו).

    לצערי עם השנים התרגלתי ואפשרתי את המודל הזה (אחרי נסיונות רבים להסביר לו שזה לא בסדר, עזיבת הבית בשלבים המוקדמים, יעוץ אצל יועצות זוגיות רבות וכו'. במקרה הטוב טען שהוא מנסה להשתפר אבל זה הוא ולא תמיד הוא מצליח).

    כיום, יש לנו תינוקת בבית. עוד מעט בת שנה.

    בעלי צועק עלי לידה חופשי, בלי צנזורה, בלי לספור עד 10 ולהפעיל שיקול דעת, לא מסתכל בכלל על התגובות שלה כשזה קורה.

    1. איך אפשר בכל זאת להסביר לו שאם לא בשבילי אז לפחות בשביל הבת שלו שיעשה מאמץ לטפל בהתנהגות האינסטיקטיבית הזו. שיעצור לחשוב לפני שצועק.

    2. לא הייתי רוצה שהבת שלי תלמד ממני את התגובה הוותרנית שלי - כשהוא צועק אני עונה מעט, הוא מעלה את הטונים וכדי שהיא לא תסבול, אני לוקחת אותה לחדר אחר ומחבקת אותה. למעשה הקונפליקט ביני לבינו לא נפתר (כשהיינו רק שנינו עוד הבלגתי על זה אבל כשיש נפש עדינה שלומדת מזה על התנהגות, קשר וזוגיות זה מפריע לי מאוד) אני לא רוצה שחלילה היא תלמד שאישה זה יצור שצועקים עליו והוא בורח ושותק. ושבסוף גם תבחר לעצמה כזה בן זוג (כי הרי יש עניין של העברה בן דורית)

    איך מומלץ להגיב לבעלי לידה?
    בהינתן שהוא לא רוצה ללכת שוב ליעוץ זוגי (ובטח לא פרטני כי הוא לא חושב שיש לו בעיות)

    תודה רבה

    תשובה: צעקות ליד תינוקת
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 08/12/2020 12:10:41

    שלום עדי.


    אני מבינה את הרצון להניע שינוי משמעותי בסביבה ובחוויה שלך עצמך ושל ביתך, כאשר את מזהה באופן נכון כי מודל היחסים אליו ביתך נחשפת אכן מלמדת אותה דבר לא פשוט על האופן נראים ומתנהלים קשרים. לצד זאת, נשמע שאת מבקשת דבר מה פרדוכסלי: להניע שינוי כאשר לא את ולא בן זוגך מוכנים לערוך שינוי כלשהו- את בדפוס הותרנות וההשלמה והוא בדפוס האגרסיבי. במובן זה, אני חוששת שאין "קיצורי דרך" או טיפים/הכוונה מבחוץ שיכולים לסייע בצורה משמעותית. לאור זאת, אני מציעה לך לפנות בקדם האפשרי אל טיפול פסיכולוגי בו תוכלי להבין יותר לעומק את בחירתך המשפחתית ואת האופן בו את מתנהלת בה. את מבהירה כי בן זוגך אינו מעוניין בשינוי ולכן, עם כל הצער הכרוך בכך, תוכלי להסתמך רק על עצמך כמקור לשינוי. מאחר ולא קל להניע שינוי נפשי כזה באופן עצמאי, אני ממליצה על הפנייה לטיפול. 


    במקביל, חשוב מאוד לבדוק האם את חווה תחושות של איום פיסי או רואה אפשרות לפגיעה פיסית כזו או אחרת בך או בביתך. במידה ואת חשה סיכון כזה, פני בהקדם האפשרי להתייעצות עם אחד מקווי הסיוע למניעת אלימות.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

בן פדידה

בן פדידה

חיפה
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
טל משולם

טל משולם

חיפה
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות